معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد

احتمال ورود افراد دیگر به پرونده بابک زنجانی

معاون اول رئیس‌جمهور با ییان اینکه نمی‌دانیم 2 میلیارد و 700 میلیون دلار این مملکت چگونه در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته است گفت: موضوع این است که این فرد چگونه وارد سیستم شده و اگر مشخص نشود، ممکن است افراد دیگری وارد شوند.
کد خبر: ۷۶۰۴۲۸
احتمال ورود افراد دیگر به پرونده بابک زنجانی

اسحاق جهانگیری ظهر امروز در چهل و سومین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به موضوع ورود برخی افراد و وضع سیاست‌های نادرست که منجر به اتفاقات بدی شد، اشاره کرد و گفت: در سال 90 گفته شد که بخش خصوصی در فروش نفت ورود پیدا کند، ولی باید پرسید، چرا به اتاق بازرگانی نفت ندادند که بفروشد و یک مرتبه یک جوان را از کجا وارد سیستم فروش نفت کردند .

وی گفت: اگر این پول به کشور بازنگردد، برای کشور تبدیل به روسیاهی خواهد شد و با آنکه از روزهای اول دولت یازدهم وارد این ماجرا شدیم و این فرد دستگیر شد، تا الان چیزی عایدمان نشده است و فقط گفته شده وکالت داده تا اموال اندکی که در کشور دارد در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

جهانگیری افزود: باید پرسید بخش خصوصی کی می‌تواند با رئیس بانک مرکزی ساعت‌ها مذاکره کند یا در هر ساعتی که بخواهد به هر وزارتخانه‌ای وارد شده و وزیرش را از جلسه بیرون بکشد. باید مشخص شود چه کسی در پشت پرده از این طرح حمایت کرده است.

وی گفت: تیم این دولت دیگر هوا و هوس‌ پست‌ ندارد و با تمام توان و آبرویمان آمده‌ایم تا مشکل حل شود و قرار هم نیست ملاحظه کسی را بکنیم.

جهانگیری ادامه داد: یک زمانی گفتند پول ایران را ببریم در صرافی‌های دوبی بفروشیم و ظرف 18 ماه 22 میلیارد دلار پول این مملکت به خارج رفت، ولی الان پتروشیمی‌ها برای عرضه 5 میلیون دلار در بازار باید هماهنگ کنند، مواظب باشیم دوستان دیگر به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند، ما خودمان می‌دانیم فساد کجا اتفاق افتاده است.

جهانگیری تصریح کرد: سیاست دولت، عمل به قانون و شفاف است و دولت در تمام این زمینه‌ها عملکرد پشت درهای بسته را نه مطلوب و نه به نفع می‌داند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها