وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد

۳ سناریوی جدید برای قیمت نفت ۹۴ روی میز دولت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در باره قیمت نفت در بودجه گفت: دولت سه سناریوی بدبینانه، متوسط و خوش‌بینانه را برای قیمت نفت طراحی کرده که براساس آن، سیاست‌های پولی، مالی، ارزی و تجاری کشور را تنظیم می‌کند.
کد خبر: ۷۶۰۴۰۲
۳ سناریوی جدید برای قیمت نفت ۹۴ روی میز دولت

علی طیب‌نیا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال "آیا نفت 40 دلاری در بودجه دیده شده است؟" اظهار داشت: دولت سه سناریوی بدبینانه، متوسط و خوش‌بینانه را برای قیمت نفت طراحی کرده که براساس آن، سیاست‌های پولی، مالی، ارزی و تجاری کشور را تنظیم می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تأکید کرد: اگرچه هنگام تنظیم لایحه بودجه نفت 70 دلاری را در نظر گرفتیم، اما با توجه به آنکه پیش‌بینی روشنی نسبت به نرخ نفت نداریم و برخی نهادهای بین‌المللی برای سال آینده نرخ نفت را کمتر از 40 دلار و برخی آن را تا 70 دلار پیش‌بینی کرده‌اند، سناریوهای مختلفی را در دستور کار داریم. این سناریوها در حالت‌های مختلف و با توجه به قیمت نفت که نرخ‌های 40، 50 و 70 دلار را پیش‌بینی کرده قابل اجراست.

طیب نیا در پاسخ به سؤال "شنیده می شود دولت برای جبران بودجه افزایش مالیات را در دستور کار قرار داده است؟" تصریح کرد: بنا نداریم نرخ مالیات را افزایش دهیم و تمام تلاش ما این است که افرادی که تاکنون از پرداخت مالیات طفره می‌رفتند، به دام بیفتند و در این میان، تلاش دولت جلوگیری از فرار مالیاتی است. افزایش مالیات برای بخش تولید به هیچ عنوان در دستور کار دولت قرار ندارد.

روز گذشته برخی خبرگزاری ها به نقل از وزیر اقتصاد اعلام کردند که دولت قیمت نفت در بودجه 94 را به 40 دلار کاهش داده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها