عجیب‌ترین هزینه‌ دولت‌های جهان

ریختن پول درون چاه به شیوه مدرن

از انفجار خانه به خاطر عنکبوت تا کسب درآمد از شباهت با هیتلر

عجیب‌ترین خبـرهای 2014

اینجا صفحه شگفتی است و در آغاز سال 2015 قرار است شما را به خواندن عجیب‌ترین اخبار سال 2014 دعوت کنیم؛ اخباری به انتخاب سایت oddee که سایتی مختص شگفتی‌هاست. شنیدن یا خواندن این اخبار مطمئنا شما را تا سرحد شکم‌درد، خواهد خنداند و البته دهانتان را از تعجب تا مدتی باز نگه خواهد داشت. می‌گویید نه همراه ما باشید.
کد خبر: ۷۶۰۲۰۱
عجیب‌ترین خبـرهای 2014

شبکه‌های اجتماعی، این روزها به یک دردسر بزرگ در جهان تبدیل شده است. هر چه این شبکه‌ها می‌توانند فرصت‌هایی برای جامعه بشری خلق کنند، می‌توانند تهدیدهایی برای ما هم باشند. با ما موافق خواهید شد وقتی بدانید یک دختر با مادربزرگ خود گلاویز شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده که چرا درخواست دوستی او در یکی از این شبکه‌ها با موافقت مادربزرگ روبه‌رو نشده است. مادربزرگ گفته است با اسمی که این دختر برای خود در این شبکه اجتماعی انتخاب کرده مشکل داشته است. این دختر با اتهام ضرب و جرح سالمندان روبه‌رو بوده، اما به قید وثیقه آزاد شده است.

در خبر دیگری، مردی آلمانی‌تبار در کوزوو توانسته از قیافه عجیب خود پول دربیاورد. این مرد که شباهت عجیبی به هیتلر دارد، در ازای 60 یورو اجازه می‌دهد از او عکس بگیرید. این مرد چهل و نه ساله هر جا که می‌رود یک کتاب اتوبیوگرافی از هیتلر را دنبال خود دارد و حتی فرزندانش را به عنوان فرزندان هیتلر می‌شناسد. او به شباهتی که با هیتلر دارد افتخار می‌کند و می‌گوید همان‌طور که هیتلر با برخی افراد دشمن بود، او نیز با صرب‌ها دشمن است. جالب است بدانید اگر این فرد در سرزمین مادری خود یعنی آلمان بود به خاطر این کارها که نوعی نماد نازیسم به شمار می‌رود مجرم شناخته شده و مستحق مجازات بود.

دو حادثه هم با حس بویایی انسان‌ها مربوط بوده است. در نخستین حادثه، در شرق آسیا، یک تانکر حامل فاضلاب و زباله به دلیل نقص فنی واژگون شد. این واژگونی باعث ریختن زباله و فاضلاب جامد و مایع بر سر رهگذران و کسانی شد که از فروشگاه‌ها خرید می‌کردند. همچنین بوی تعفن این مواد باعث شد بعضی به بیماری مبتلا شوند.

با این حال مسئولیت چنین وضعیت عجیبی از یک سازمان به سازمان دیگر محول شد و بیماران بسادگی نتوانستند به غرامت بیماری و وضعیت بد خود برسند. در رویداد عجیب دیگری هم یک پیرمرد شصت و پنج ساله از روستایی در فرانسه در قالب یک مخترع ظاهر شده و تلاش کرده یکی از مشکلات بشریت را حل کند.

او قرصی اختراع کرده که می‌تواند بوی بد گاز معده را به بویی خوش تبدیل کند و 60 عدد از این قرص را به قیمت 5/12 دلار می‌فروشد. این پیرمرد، قرص‌های خود را از طریق یک سایت اینترنتی به فروش می‌رساند و برای سلیقه‌های مختلف بوهای خوش متفاوتی، از شکلات گرفته تا بوی گل رز در نظر گرفته است. فکر می‌کنم در این مورد خاص باید نقل‌قولی مشهور از فامیل دور، این شخصیت محبوب سری کلاه قرمزی را نقل کرد که «من دیگر حرفی ندارم!»

خبر عجیب دیگر را از یک حیوان بشنوید. درست در سالی که در گوشه و کنار جهان عده‌ای به دنبال حقوق انسانی برای شامپانزه‌ها بودند، یک سگ نشان داد که می‌تواند مثل یک انسان بالغ بایستد و حق خود را بگیرد.

این سگ که موهای او توسط صاحبش کوتاه شده بود به نشانه اعتراض، دو روز تمام روی دو پای خود ایستاد و در وقت استراحت هم از دیوار کمک گرفت تا اعتصاب نشستن‌اش قطع نشود. یک دامپزشک گفته که کوتاه کردن موی این سگ باعث ناراحتی شدید او شده و او به این ترتیب ناراحتی خود را بروز داده است. خبر عجیب دیگری که یک حیوان در آن دخالت داشت، برمی‌گردد به وقتی که یک مرد اهل سیاتل آمریکا تلاش کرد عنکبوتی را که به خانه او آمده بود بکشد، اما با حماقت تمام کاری کرد که خانه 60 هزار دلاری و البته اجاره‌ای‌اش با خاک یکسان شود. این مرد وقتی با تلاش عنکبوت برای ورود به سوراخی در دیوار خانه روبه‌رو شد داخل سوراخ اسپری زد و سپس فندکی روشن کرد تا به خیال خودش عنکبوت را بسوزاند.

اما سرایت ماده اسپری به روی زمین باعث شد کل خانه آتش بگیرد. این مرد که با مادر خود زندگی می‌کرد سالم است اما نکته دردآور آنجاست که بعید نیست آن عنکبوت هم از این ماجرا جان سالم به‌در برده باشد. خبر عجیب دیگر از حیوانات این‌که گونه‌ای نادر از پرنده که به صورت دوجنسیتی به دنیا آمده شناسایی شده است. این پرنده از نظر ظاهری کاملا به دو نیم تقسیم شده و کاملا تنها زندگی می‌کند. اکنون این پرنده مورد مطالعه دانشگاه ایلیونز غربی قرار گرفته است.

مصطفی مسجدی آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها