تاکید کارشناسان در مناظره تلویزیونی

شماره‌گذاری خودروهای آلاینده را متوقف کنید

کارشناسان در مناظره توقف شماره‌گذاری خودروهای آلاینده با بیان اینکه نحوه و میزان تولید خودرو در کشور در آلودگی هوا نقش موثری دارد، می گویند برای پیشگیری از آلودگی هوا باید شماره گذاری خودروهای با استانداردهای پایین متوقف شود.
کد خبر: ۷۶۰۱۴۵
شماره‌گذاری خودروهای آلاینده را متوقف کنید

سرهنگ احمد رستمی معاون فنی مهندسی خدمات پلیس راهور ناجا در این مناظره که عصر امروز(جمعه) از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و در آن پنج کارشناس دیگر نیز حضور داشتند، گفت: در بحث منابع آلوده کننده چند دسته قابل توجه است که عمده ترین آنها وسایل نقلیه موتوری، کارخانه ها، نیروگا هها، منابع خانگی و ریزگردها هستند.

وی به بحث وسایل نقلیه ومنشا آلایندگی افزود: در منشاء اولیه به تکنولوژی و طراحی با سطح استاندارد برمی گردد که میزان مصرف و نوع سوخت آن نیز میزان آلایندگی را تعیین می کند .

معاون فنی مهندسی خدمات پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در بحث منشا ثانویه، به استفاده کنندگان در بحث سرویس های دوره ای و خدمات فروشندگان بازمی گردد که نحوه انجام معاینه فنی وسایل نقلیه و خودروهای فرسوده که باید از رده خارج شوند، مورد بررسی قرار می گیرد .

رستمی گفت: وضعیت موجود ایران با جهان در بحث تولید خودرو نشان می دهد که در حال حاضر سطح استاندارد آلایندگی در جهان یورو 6 و در بحث دیزلی نیز یورو 6 همراه با نصب فیلتر است ولی در ایران در وسایل نقلیه بنزینی براساس آخرین مصوبه از اول شهریورماه یورو 4 الزامی شده است ولی در بحث دیزلی همچنان در یورو 2 هستیم .

مسعود زندی رییس مرکز اقلیم هوای حفاظت از محیط زیست نیز در این مناظره گفت : بحث خودرو یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث است به طوری که مطالعات دهه 70 در کلان شهر تهران نشان داد که 70 درصد الودگی مربوط به خودرو است .

وی افزود: آمارها نشان می دهد از 77 نوع خودرو تولید داخل، بالغ بر 70 نوع توانسته اند تولید خود را با شرایط استاندارد تطبیق دهند.

مدیر کل صنایع خودرو وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز در این مناظره گفت: ما باید صنعتی را داشته باشیم که کمترین لطمه را به طبیعت بزند.

امیر حسین قناتی افزود: در خودرو سه عامل اصلی تکنولوژی، سیستم داخلی و سوخت خودرو در آلودگی هوا موثر است اما در این زمینه موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و دیگر موارد نیز تاثیر گذار هستند.

معاون عملیات راهور ناجا نیز در این مناظره تاکید کرد که باید سرعت از بین بردن آلودگی هوا بیشتر شود.

سردار سرتیپ دوم محمدرضا مهماندار با اشاره به حوادث خودرویی گفت: کشورهای توسعه یافته بر مشکلات ناشی از حوادث خودرویی پیروز شده اند اما درکشورهای در حال توسعه 85 درصد حوادث مربوط به خودروهاست .

وی با بیان اینکه ساده ترین راه ، مقابله با دارندگان خودروها است، اظهارداشت: باید دید که سهم تولید کنندگان در الودگی هوا چقدر است.

مدیر کل بازرسی کیفیت کالاهای سازمان ملی استاندارد نیز در این زمینه گفت: سازمان ملی استاندار نسبت به امر نظارت بر خودرو های وارداتی اقدام می کند و در این زمینه 55 استاندار تنظیم کرده است.

کیان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استاندارهای ایران خودرو نیز در این برنامه گفت: تمامی محصولات ایران خودرو در فرایند یورو 4 هستند.

به گفته وی با وجودی که ایران در تحریم است ولی افتخار می کنیم که با وجود تحریم ،استاندارد ها را نیز رعایت می کنیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
۰
۰
مسئولان محترم خواهش می كنم دست از بازی بردارید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها