حفظ میراث فرهنگی و بناهای ارزشمندی که ثبت جهانی شده‌اند از جمله دغدغه‌های همیشگی مردم و مدیران سازمان میراث فرهنگی بوده است و حتی در سال‌های گذشته ساخت هرگونه فیلم یا مجموعه نمایشی تلویزیونی در این بناها و آثار به‌شدت محدود شد و با مجوزهای خاص انجام می‌گرفت، اما حالا مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد که این روزها برگزاری برخی کنسرت‌ها حسابی برای او و همکارانش دردسرساز شده است، خبر از مجوز دادن به برگزاری کنسرت در تخت‌جمشید، باغ ارم و مجموعه پاسارگاد داده است.
کد خبر: ۷۶۰۱۴۱

انتشار این خبر از سوی پیروز ارجمند مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد، بلافاصله واکنش میراث فرهنگی را هم در پی داشته است و معاون میراث فرهنگی کشور از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی و البته نگرانی کرده است.

محمدحسن طالبیان، درباره ارائه مجوز برگزاری کنسرت در تخت جمشید، باغ ارم و پاسارگاد به خبرگزاری مهر گفت: از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم. برگزاری هر کنسرت و اجرای برنامه‌ای باید با مجوز سازمان میراث فرهنگی انجام شود اما این سازمان در صورتی مجوز برگزاری کنسرت و برنامه‌های مختلف را در بناهای تاریخی خواهد داد که با شرایط موجود بناها مطابقت داشته باشد و بستگی به مکان و افراد و فاصله از بنا دارد.

به گفته او تحت هیچ شرایطی در تخت جمشید یا بناهای دیگر اجازه نمی‌دهیم کنسرت برگزار شود و اگر چنین اتفاقی بخواهد رخ دهد ما اعلام می‌کنیم که باید چه ویژگی‌ها و مولفه‌هایی در نظر گرفته شود.

با توجه به صحبت‌های طالبیان باید منتظر ماند تا ببینیم مدیران موسیقی وزارت ارشاد چگونه خبر برگزاری کنسرت در چنین اماکن مهم میراثی کشورمان را اعلام کرده‌اند، اگرچه پیش از این هم مثلا در عمارت مسعودیه تهران که به عنوان یک بنای تاریخی نفیس دوره قاجار شناخته می‌شود نه فقط یک کنسرت بلکه جشنواره‌ای یک هفته‌ای با موضوع موسیقی برگزار شد و سازمان میراث فرهنگی نسبت به برگزاری کنسرت‌های این جشنواره اعتراض نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها