ستاره اسکندری از وضعیت تلویزیون در سال های اخیر، نبود نیروهای متخصص در این حوزه و همچنین اینکه اگر فیلمساز شود درباره ارتباطات دختر و پسر کار خواهد کرد سخن گفت.
کد خبر: ۷۶۰۰۳۹
ستاره اسکندری: علاقمندم درباره روابط دختر و پسر سریال بسازم

ستاره اسکندری با اشاره به اینکه از نقش های خوب در تلویزیون استقبال می کند، گفت: من حدود دو سالی هست که در تلویزیون حضور نداشته ام با این حال تلویزیون خانه من است و اینگونه نیست که من تا آخر عمر نخواهم در این رسانه حضور نداشته باشم.

این بازیگر از فعالیت های خود در این روزها در عرصه های هنری سخن گفت و بیان کرد: من تئاتر «هم هوایی» را روی صحنه تئاتر و همچنین فیلم «نزدیک تر» را در جشنواره فیلم فجر دارم. «هم هوایی» کاری بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بسیاری آن را دوست داشتند.

وی درباره فعالیت های تصویری خود ادامه داد: با ورود آقای پورمحمدی به تلویزیون امیدوارم این رسانه به سمت تولیدات خوب و با کیفیت حرکت کند و اگر به من هم آثاری خوب و باکیفیت پیشنهاد شود حتما می پذیرم.

بازیگر مجموعه «مرگ تدریجی یک رویا» با اشاره به برنامه های تلویزیون یادآور شد: ما هر چقدر هم چشم خود را روی هم بگذاریم نمی توانیم منکر این شویم که مخاطب تلویزیون ریزش پیدا کرده است. اعتراض من به تلویزیون به شکل عناد نیست بلکه اعتراض به یک سیستم است چون این رسانه پدیده ای جذاب برای مخاطبان و مردم است.

فیلمسازان قدیم نسبت به شعور مخاطب نوعی احساس مسئولیت داشتند

اسکندری درباره آثار نمایشی که از تلویزیون به پخش می رسد، اظهار کرد: آثار نمایشی شاخصه هایی دارند که باید رعایت شود اما در اکثر مواقع مورد توجه قرار نگرفته اند؛ یعنی آثار باید از فیلمنامه خوب گرفته تا فیلمبردار، تدوینگر و یا بازیگران، حرفه ای و تخصصی عمل کنند. گاهی حتی دیده می شود که سوژه ها بسیار به تکرار می رسند و یا سریالی را که کشش لازم را ندارد زمانبندی آن را برای دریافت هزینه بیشتر اضافه می کنند.

/Media/Image/1392/01/05/634998427026777609.jpg

بازیگر سریال «فاکتور هشت» بیان کرد: ما زمانی سریال هایی همچون «هزار دستان»، «بوعلی سینا»، «پهلوانان نمی میرند» و یا حتی در این سال ها سریال های اجتماعی چون «نرگس»، «مدار صفر درجه» و... را داشتیم که مخاطبان را با خود همراه می کرد. هرچند که در آن زمان ها شرایط تولید سخت تر و امکانات کمتر بود اما آثار از متخصصان بیشتری بهره می گرفتند و وقت مخاطب اهمیت بیشتری داشت. آنها وظیفه خود می دانستند که نسبت به شعور مخاطب نوعی احساس مسئولیت داشته باشند و هر بار مخاطب را یک گام جلوتر ببرند.

بازیگر سریال «مرگ تدریجی یک رویا» با اشاره به اینکه آثار تلویزیونی برای طیف های مختلف جامعه است، افزود: از زمانیکه تلویزیون شروع کرد به دسته بندی آثار و اولویت بندی برنامه ها براساس معیارها، از جذابیت های آن کاسته شد اما ما باید بکوشیم که از واقعیت های مورد نیاز مردم سخن بگوییم.

ساخت فیلم و سریال درباره روابط دختر و پسر

این بازیگر با اشاره به سریال «نرگس» عنوان کرد: این سریال به سراغ واقعیت های جامعه مثل روابط دختر و پسر رفت و از روابط اجتماعی موجود میان آدم ها سخن گفت. ما پیش از این سریال نوعی سیاست پوشانندگی در آثار تلویزیون می دیدیم که البته این اشتباه است چون وقتی مردم دغدغه خود را از رسانه ملی نبینند در خودِ جامعه با آن مواجه می شوند.

وی با اشاره به واکنش ها به سریال «نرگس» از این اثر مثال زد و اظهار کرد: در آن زمان مردم بسیاری با من تماس می گرفتند و از این کار تشکر می کردند و پدر و مادرها با تماشای این اثر به این نتیجه رسیده بودند که باید به ارتباط دیگری با فرزندانشان برسند.

بازیگر فیلم سینمایی «فردا» همچنین با اشاره به پرمخاطب شدن سریال ‌ش یادآور شد: این اثر بعد از «در پناه تو» یک بار دیگر خیابان ها را خلوت کرد و من خاطرم هست که وقتی در زمان پخش با راننده آژانس تماس می گرفتم سرویسی وجود نداشت و مسئول آنجا می‌گفت خانم مگر نمی دانید که الان سریال «نرگس» در حال پخش است.

اسکندری در پایان با بیان اینکه اعتیاد و ارتباطات دختر و پسر از اولویت ها برای ساخت فیلم و سریال است، گفت: مطمئنا اگر من بخواهم فیلمسازی کنم درباره این ارتباطات و عدم آگاهی دخترها و پسرها در ارتباط با هم خواهد بود. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها