جواد شمقدری با حضور در برنامه "نگاه نقره ای" رادیو گفتگو در خصوص بی نتیجه ماندن اجرای سند سازمان سینمایی در دولت دهم گفت: برخی شیطنت ها باعث شد موضوع سازمان سینمایی بی نتیجه بماند.
کد خبر: ۷۵۹۷۴۶
برخی شیطنت ها موضوع سازمان سینمایی را بی نتیجه گذاشت
رئیس اسبق سازمان سینمایی در مصاحبه با رادیو گفتگو به بیان اهداف تشکیل سازمان سینمایی پرداخت و گفت: هدف از تشکیل سازمان سینمایی و شورای عالی سینما این بود که چون سینما یک هنر استراتژیک است و یک سینمای موثر و تاثیر گذار است و نمی شود اهدافی را که داریم با ساختارهای قبلی محقق کنیم، یک نگاه جدید ایجاد کنیم که بتوانیم همه دیدگاه ها را در آن لحاظ کنیم.
وی افزود: مطالعات زیادی شد و مجلس، نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور در آن مشارکت داشتند که نهایتا با سنجیدن مجموعه شرایط دیدیم بهترین گزینه این است که وزارت ارشاد بماند ولی تا جایی که می شود استقلال پیدا کند و بعد سازمان سینمایی مطرح شد که آزادی عمل پیدا کرد و در نهایت شورای عالی سینما مطرح شد.
شمقدری در خصوص علل اجرایی نشدن سند، اظهار داشت: این موضوع دو بار در جلسات شورا مطرح شد ولی بحث منحرف و در عمل به نتیجه نرسیدیم و هدفش هم این بود که این سند به بحث کشیده نشود و در این زمینه یک شیطنتی شد! و عمر دولت گذشته به پایان رسید و در دولت جدید شنیده ام که یکسری جلسات جدید در جال برگزاری است.
وی با اشاره به تشکیل سازمان سینمایی و شورای عالی سینما به عنوان دو کار مهم و اساسی در مدیریت سینمایی دولت دهم تأکید کرد: تشکیل سازمان سینمایی و شورای عالی سینما اتفاق بسیار مبارک و مثبتی است و حتی در دیداری که با آقای روحانی داشتیم به دوستان ایشان تأکید کردیم که مبادا در مورد شورای عالی سینما به شما اطلاعات غلط بدهند چرا که شورای عالی سینما تأثیرات بسیار خوبی دارد و حتی سال گذشته که بسیاری از مراکز بودجه‌شان کاهش پیدا کرد به برکت شورای عالی سینما توانستیم 50 درصد از بودجه مصوب خود را دریافت کنیم که این از برکات شورای عالی سینما بود که دستور رئیس‌جمهور پای آن بود و از بحران کمبود بودجه عبور کردیم.
معاون وزیر ارشاد دولت دهم همچنین با اشاره به افزایش تولید فیلم در زمان مدیریتش گفت: متوسط تولید، بر روی 60 فیلم بود و ما خیلی تمایل داشتیم که از مرز 100 فیلم عبور کنیم اما وقتی 90 فیلم در سال ساخته می‌شود یعنی 50 درصد افزایش تولید و در نتیجه اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری را شاهد بودیم در حالی که در جاهای دیگر مسیر روال عادی خود را طی می‌کرد.
وی ادامه داد: البته در سال 90 ، صد و یک فیلم ساخته شد و اگر با کاهش بودجه مواجه نمی‌شدیم چه بسا سال گذشته هم از 90 فیلم عبور می‌کردیم.
آقایان گفتند شهرک سینمایی هشتگرد وجود خارجی ندارد رئیس اسبق سازمان سینمایی همچنین با اشاره به تکمیل شهرک سینمایی هشتگرد در دولت دهم گفت: سالها پیش مدیران اسبق شهرک سینمایی هشتگرد را کلنگ‌ زدند اما وقتی که ما آمدیم و مراحل پیشرفت این شهرک سینمایی را پیگیری کردیم به ما گفته شد که اصلا چنین چیزی وجود ندارد در حالی که عکس‌های کلنگ‌زنی آن منتشر شده بود به هر حال این موضوع را پیگیری کردیم و متوجه شدیم که بعد از کلنگ‌ خوردن هیچ اتفاقی نیفتاده و بخشی از ارتفاعات بالای هشتگرد را گفتند که به شهرک سینمایی اختصاص داده شده اما با پیگیری‌های ما امروز یکی از بهترین مناطق هشتگرد به شهرک سینمایی اختصاص داده شد اگر سال گذشته با مشکل بودجه مواجه نمی‌شدیم شاید بخش زیادی از زیرساخت‌های آن امروز آماده بهره‌برداری شده بود.
معاون وزیر ارشاد در دولت دهم همچنین با اشاره به برطرف کردن مشکل مالیاتی اهالی سینما خاطر نشان کرد: مالیات یک معضل بزرگ برای سینمای ایران بود و کسی نمی‌تواند این موضوع را منکر شود که چگونه مالیات گریبان دفاتر تولید را گرفته بود اما دو سال مستمراً همکارانمان پیگیری کردند و در هیئت دولت توانستیم لایحه‌هایی را تنظیم کنیم که واحدهای فرهنگی و هنری می‌توانند با ارائه ترازنامه از معافیت مالیاتی برخوردار شوند اما نمی‌توانم چرا برخی از افراد نمی‌خواهند تمام اقدامات مثبت را ببینند و حتی در حوزه خدمات رفاهی نیز سعی کردیم به افراد مختلفی از طریق مؤسسات و نهادهای مختلف کمک کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها