همکاری فیس‌بوک با سازمان‌های جهانی برای کمک به یافتن کودکان گم شده

فیس‌بوک برای یافتن کودکان گم شده

فیس‌بوک با همکاری با سازمان جهانی کودکان گم شده، سیستم جدیدی به نام Amber Alerts را برر وی فید خبری مشترکان خود قرار خواهد داد تا به یافتن کودکان گم شده کمک کند.
کد خبر: ۷۵۹۴۶۲
فیس‌بوک برای یافتن کودکان گم شده

جام جم کلیک: شبکه‌های اجتماعی به تدریج از اهداف اولیه خود دور شدند، در ابتدای امر این شبکه‌ها قرار بود جایگزین تنهایی برای انسان‌ مدرن امروزی بوده و او را با انسان‌های بیشتری آشنا سازد اما پس از مدتی این شبکه‌ها به حجمه‌ای از مباحث کم‌ارزش تبدیل شد ولی فیس‌بوک قصد دارد تا در اقدامی با ارزش به این شرایط کمک کرده و از این شبکه‌ اجتماعی به‌عنوان یک ابزار برای جستجو برای کودکان گم شده استفاده کند.

در این سیستم جدید، کاربران فیس‌بوک در فید خبری خود می‌توانند بخشی به نام Amber Alerts را مشاهده کنند که البته این بخش در نوتیفیکیشن‌های شما مشاهده نخواهد شد بلکه به‌صورت مستقیم در فید خبری شما به نمایش درخواهد آمد تا مجبور باشید آن را مشاهده کنید و در صورت علاقه نیز آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

البته این سیستم بر اساس آی‌پی اتصال شما به اینترنت می‌تواند منطقه اتصال شما به نت را شناسایی کرده و با ارائه تصاویر مربوط به کودکان گم شده در همان منطقه، برای افرادی که در آن منطقه به فیس‌بوک متصل می‌شوند می‌تواند به خوبی به یافته شدن آن‌ها کمک کند. این سیستم برای نسخه‌های همراه و نسخه‌های دسکتاپ فیس‌بوک پیاده‌سازی خواهد شد و تمام محتوای آن با تیتر Amber Alerts و سپس شرح مختصری درباره کودک و عکس‌های او همراه خواهد بود تا اگر فردی این کودک را دیده باشد بتواند به سرعت ماجرا را گزارش بدهد.

این اقدام فیس‌بوک بسیار ارزشمند و مفید است و پس ازمدت‌ها شاهد این هستیم که شبکه‌های اجتماعی به یک عمل شایان تقدیر دست زده‌اند که این نوع اعمال باید توسط سایر شبکه‌های اجتماعی نیز مورد تقلید قرار بگیرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها