مراسم بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2014، درحالی با بوسه کریستیانو رونالدو بر توپ طلا به پایان رسید که این بار صدای انتقادها را خود مقر فیفا در شهر زوریخ (محل برگزاری مراسم گالا) می‌شد شنید.
کد خبر: ۷۵۹۴۴۶

کریس در شبی که خیلی‌ها انتظار داشتند مانوئل نویر آلمانی سنت‌شکن باشد و به عنوان نخستین دروازه‌بان تاریخ جایزه مرد سال فوتبال جهان را به دست بیاورد، برای سومین بار توپ طلا را از آن خود کرد تا نامش را در کنار بزرگانی چون زین‌الدین زیدان فرانسوی و دو اسطوره فوتبال برزیل رونالدوی و رونالدینیو قرار دهد.

آخرین باری که یک دروازه‌بان تا یک قدمی توپ طلای فیفا رفت و با افسوس از کنار آن گذشت 12 سال پیش بود. مراسم گالای سال 2002 ، اما کسی را دلخور نکرد. اولی کان اگرچه تیم ملی آلمان را در آن سال یک‌تنه به فینال جام جهانی رسانده بود اما در در همان فینال مغلوب رونالدویی شد که در قهرمانی برزیل بیشترین سهم را داشت.

کان در رده باشگاهی هم در فصل 02 ـ 2001 هیچ عنوانی با بایرن مونیخ به دست نیاورده بود. به همین دلیل وقتی رونالدوی برزیلی توپ طلا را برد، کسی به این انتخاب اعتراض نکرد، اما این بار قضیه کمی فرق داشت. آلمان با اقتدار قهرمان جام‌جهانی شده بود و مانوئل نویر یکی از ارکان اصلی این قهرمانی بود. مرد شماره یک فوتبال آلمان در بایرن‌مونیخ هم یک ستاره بود و همراه این تیم دوگانه بوندس‌لیگا و جام حذفی را فتح کرد. همه اینها در کنار ناکامی تیم ملی پرتغال در جام‌جهانی برزیل، باعث شده بود خیلی‌ها نویر را شایسته دریافت توپ طلای 2014 بدانند. با این حال رونالدو با اختلاف زیاد نسبت به نویر توپ طلای اروپا را برد.

انتقادها به مراسم گالا دوشنبه‌شب نه به خاطر توفیق رونالدو که به دلیل قرار گرفتن نام نویر، پایین‌تر از نام لیونل مسی بود. کریستیانو رونالدو در شرایطی با کسب 37.66 درصد آرا به عنوان برنده توپ طلای سال 2014 معرفی شد که لیونل مسی با کسب 15.76 درصد آرا دوم شد و مانوئل نویر با کسب 15.72 درصد آرا به عنوان سومین بازیکن برتر دنیا در سال 2014 معرفی شد.جالب است بدانید کارلوس کی‌روش و جواد نکونام، سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران هم به عنوان دو نفر از رای‌دهندگان دقیقا همین انتخاب‌ها را داشتند؛ اول رونالدو، دوم مسی و سوم نویر. درست همان رایی که همه مربیان و کاپیتان‌های دنیا روی آن اتفاق نظر داشتند.

رضا پورعالی‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها