سرانجام پس از بحث و جدل‌های فراوان میان پاستور و بهارستان، دیروز گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برداشت 1‌‌/‌‌4میلیارد دلاری دولت از منابع صندوق توسعه ملی در جلسه علنی خانه ملت قرائت شد.
کد خبر: ۷۵۹۰۱۰

به گزارش فارس، در این گزارش با تاکید بر برداشتن این مبلغ از سوی بانک مرکزی، آمده است که این بانک، با ورود دیوان محاسبات و مجلس اقدام به صدور سند اصلاحی کرده که مطابق آن برداشت از منابع ارزی بانک مرکزی، جایگزین برداشت از منابع صندوق توسعه ملی شده است. احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس نیز در جلسه دیروز پارلمان، هدف از تأسیس صندوق توسعه ملی را اشتغالزایی برای جوانان خواند و گفت: اگر به هر دلیلی به این صندوق ناخنک بزنیم، با یک اصل ملی و قطعی مخالفت کرده‌ایم.

تذکر به «9دی»، «قانون» و «خبرآنلاین»

روزنامه‌های «وطن امروز» و «قانون»، «هفته‌نامه 9دی» و «پایگاه خبرآنلاین» از هیات نظارت بر مطبوعات به علت انتشار مطالب نقض‌کننده مصالح و منافع ملی تذکر گرفتند و همچنین یک پرونده «وطن امروز» برای تصمیم‌گیری به دادگاه ارجاع شد. به گزارش ایرنا، تذکر به «وطن امروز» بابت تیتر اول تاریخ شانزدهم دی این روزنامه بود که مغایر رابطه با همسایگان و مصوبات شورای عالی امنیت ملی تشخیص داده شده است.

پایان پیگیری پرونده زنجانی در مجلس

داوود محمدی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران از اتمام بررسی این پرونده در مجلس خبر داد. او گفته که پرونده یاد شده به قوه قضاییه ارسال شده است.

احتمال سفر احمدی‌نژاد به ترکیه

پس از آن‌که گفته شد احتمال دارد محمود احمدی‌نژاد برای حضور در مراسم سالگرد درگذشت هوگو چاوز، به ونزوئلا سفر کند، حالا برخی رسانه‌ها احتمال داده‌اند که رئیس‌جمهور پیشین کشورمان برای حضور در چهارمین سالگرد گرامیداشت نجم‌الدین اربکان، نخست‌وزیر پیشین ترکیه به این کشور برود. به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه TRT ترکیه، نعیم اوزترک، رئیس مرکز خیریه‌ای در شهر بورسا به نام نجم‌الدین اربکان که مسئول برگزاری این مراسم است، گفته است: در سفری که به تهران داشتم با احمدی‌نژاد دیدار کردم و از وی قول شرکت در این مراسم را گرفتم. وی با استقبال از این دعوت گفت در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد در این مراسم شرکت خواهم کرد. مراسم یاد شده هشتم اسفند برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها