این رایانه است یا سمساری؟

راه‌های پاکسازی و منظم‌سازی رایانه

مشکلی که اغلب کاربران کامپیوتر‌های قدیمی با سیستم خود دارند، لگ و تاخیر‌های پی در پی در هنگام انجام کار‌های سنگین است. بیشتر افراد در این صورت اقدام به تعویض کامپیوتر خود می‌کنند اما برخی نیز افزایش حافظه رم را راه‌کار مناسب می‌دانند.
کد خبر: ۷۵۸۸۸۶
آیا افزایش رم عملکرد کامپیوتر را بهبود می‌دهد؟

به گزارش جام جم کلیک: مشکلی که اغلب کاربران کامپیوتر‌های قدیمی با سیستم خود دارند، لگ و تاخیر‌های پی در پی در هنگام انجام کار‌های سنگین است. بیشتر افراد در این صورت اقدام به تعویض کامپیوتر خود می‌کنند اما برخی نیز افزایش حافظه رم را راه‌کار مناسب می‌دانند.

حال آیا افزایش رم باعث بهبود کارایی دستگاه می‌شود؟ برای دریافت پاسخ این سوال، ابتدا شما را به مطالعه سوال یکی از کاربران در این خصوص و سپس پاسخ یک کاربر حرفه‌ای دعوت می‌کنیم:

متن سوال: من یک کامپیوتر قدیمی (از سال 2008) دارم که چندان سخت افزار قدرتمندی ندارد. اما کار‌های من را راه می‌اندازد. اما مشکل از آن‌جایی شروع می‌شود که کار‌های نسبتا سنگینی را از دستگاه می خواهم، کار‌هایی نظیر اجرای مرورگر کروم و… که در این صورت سیستم با تاخیر و لگ عمل می‌کند.

کامپیوتر من 2 گیگابایت حافظه رم (1 گیگابایت در هر 2 شیار) دارد و من می‌خواهم رم خود را به 4 گیگابایت (2 گیگابایت در هر 2 شیار) افزایش دهم. اما نمی‌دانم که این کار را بکنم یا خیر.

من می‌دانم که کامپیوترم ضعیف است. اما آیا این افزایش رم عملکرد کامپیوترم را بهبود خواهد داد یا خیر؟


پاسخ: افزایش رم یکی از راه‌های سریع و آسان برای بهبود عملکرد کامپیوتر است. اما پیش از اینکه شما اقدام به خرید رم کنید بهتر است یک بار عملکرد رم و سخت افزار خود را بسنجید تا مشکل اصلی کامپیوتر شما مشخص شود. برای این کار یک عملیات سنگین از کامپیوتر بخواهید (از همان‌هایی که باعث لگ سیستم‌تان می‌شود) سپس از طریق Windows Task Manager و سربرگ Performance عملکرد پردازنده (cpu) و رم را بسنجید. بدین صورت که در صورت فشار زیاد به دستگاه آیا عملکرد حافظه رم شما به بیشترین حد خود می‌رسد یا خیر. اگر در چنین شراطی رم از حداکثر فضای خود استفاده کند، افزایش رم بهترین راه برای بهبود عملکرد دستگاه است.

اما اگر رم از حداکثر فضای خود استفاده نکند و در مقابل پردازنده (cpu) با بیشترین توان خود کار کند در این صورت افزایش حافظه رم بر عملکرد سیستم شما تاثیر چندانی نخواهد داشت.

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
خیلی جالب بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها