روزنامه ایندیپندنت روز دوشنبه به نقل از فعالان حقوق بشرافشا کرد که یک شرکت امنیتی انگلیسی در بازداشتگاه گوانتانامو فعالیت های غیرقانونی داشته است.
کد خبر: ۷۵۸۶۴۱
افشای فعالیت غیرقانونی یک شرکت امنیتی انگلیس در بازداشتگاه گوانتانامو

به گزارش جام جم کلیک: این روزنامه به نقل از این فعالان حقوق بشر، گزارش داد که شرکت امنیتی 'جی 4 اس' به صورت غیرقانونی در بازداشتگاه بدنام گوانتانامو آمریکا که در حال حاضر شماری از مظنونان به تروریسم در آن نگهداری می شوند، خدمات ارایه می داده است.

ایندیپندنت نوشت: براساس اطلاعات بدست آمده، از پلیس اسکاتلندیارد خواسته شده است که درباره احتمال فعالیت غیرقانونی این شرکت که در ماه آگوست گذشته موفق به عقد قرارداد همکاری 70 میلیون پوندی برای ارایه خدمات در گوانتانامو شد، تحقق صورت گیرد.

این روزنامه نوشت: شکایتی از سوی گروه مدنی حقوق بشری 'ریپریو'، دراین خصوص تسلیم پلیس انگیس شده و دراین شکایت مطرح شده که شرکت ' جی 4 اس' با توجه به موارد نقض حقوق بشر صورت گرفته در گوانتانامو و اعمال شکنجه علیه زندانیان، قوانین انگلیس را نقض کرده است.

ایندیپندنت افزود: 'کوین لو'، یک تحقیق گر گروه 'ریپریو' در این خصوص گفته است: این یک رسوایی است، در حالی که ' شاکر امیر' شهروند انگلیسی در حال پوسیدن در زندان گوانتانامو است، شرکت 'جی 4 اس' بدنبال کسب سود از فروش قراردادی است که از سوء استفاده از زندانی یاد شده و سایر زندانیان حمایت می کرده است.

به نوشته ایندیپندنت درحال حاضر 127 زندانی بدون اینکه رسما هیچگونه اتهامی به آنان وارد شده باشد، در زندان گوانتانامو در بازداشت بسر می برند.

این روزنامه نوشت: یک سخنگوی پلیس اسکاتلندیارد تایید کرده که این نیرو شکایتی علیه شرکت ' جی 4 اس 'دریافت کرده و در حال حاضر این شکایت تحت بررسی است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها