پیش بینی شاهزاده عربستانی درباره بروز اختلافات در صورت مرگ پادشاه این کشور، جنجال بسیاری را به راه انداخته است.
کد خبر: ۷۵۸۴۵۴
پیش بینی شاهزاده عربستانی درباره آینده کشورش

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک شاهزاده عربستانی در تویتر مطلبی درباره احتمال وقوع درگیری بین اعضای خاندان سلطنتی آل سعود در صورت درگذشت پادشاه عربستان نوشت که این مطلب به سرعت در اینترنت منتشر شد و جنجال به راه انداخت.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به علت بیماری بستری است و گفته می شود که ملک عبدالله یک شب در بیمارستان بستری شد سپس مرخص شد ولی به علت عود بیماری دوباره بستری شده است و تحت عمل جراحی قرار گرفت و دفتر پادشاهی نیز خبر عمل جراحی را تأیید کرده است .

مطلب جنجال آفرینی که در اینترنت منتشر شده است ، متعلق به شاهزاده سعود بن سیف النصر است .

این شاهزاده سعودی، عضو شورای بیعت عربستان است .

سعود روز 5 ژانویه 2015 در صفحه تویتر خود شعری با مضمون ذیل نوشت که کاربران معنی آن را به خوبی فهمیدند:

" زغالی مشتعل در زیر خاکستر می بینم شاید این زغال روزی زبانه بکشد
شعله با یکی دو چوب افروخته می شود و جنگ ها ریشه در گفتار دارد "

شاهزاده سعود افزود : این زغال مشتعل اگر به دست خردمندان عربستان خاموش نشود، خشک و تر را خواهد سوزاند و آینده حکومت را به خطر خواهد انداخت .

این دو بیت متعلق به شاعری به نام "نصر بن سیار" است که با این دو بیت به "بنی امیه" درباره تداوم اختلافات و خطر از دست دادن تاج و تخت در صورت ادامه دادن به اختلافات هشدار می دهد .

شاهزاده سعود بن سیف النصر یکی از نوادگان ملک سعود است .

ملک سعود اولین پادشاهی است که پس از ملک عبدالعزیز بنیانگذار رژیم آل سعود قدرت را به دست گرفت .

یک صفحه شخصی در تویتر به نام " خبرگزاری احرار حجاز " در واکنش به این اظهارات شاهزاده سعودی اعلام کرد : گفته ها و شنیده ها حاکی از وخامت وضعیت جسمی پادشاه عربستان و از دست دادن هوشیاری خود است .

خبرگزاری احرار حجاز افزود : کارشناسان پیش بینی می کنند که مرگ پادشاه عربستان باعث بروز اختلاف بین اعضای خاندان آل سعود درباره جانشینی وی خواهد شد و این در حالی است که شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد این کشور مبتلا به آلزایمر است و قدرت تمرکز خود را از دست داده است . همچنین گفته می شود که بسیاری از اعضای خاندان آل سعود مخالف واگذاری تاج و تخت پادشاهی به مقرن بن عبدالعزیز معاون ولیعهد هستند.

شاهزاده سعود بن سیف النصر چندی پیش نیز در تویتر از پادشاه عربستان به علت عزل و نصب های اخیر انتقاد کرده و نوشته بود که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز شایسته ترین فرد برای نشستن بر تخت پادشاهی عربستان است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها