توسط پژوهشگران کشورمان

عصای تلسکوپی در ایران ساخته شد

اختراع عصای کوهنوردی تلسکوپی مولد انرژی الکتریسیته بوسیله پیزوالکتریک چندلایه با مشارکت دانشگاه سمنان به ثبت رسید.
کد خبر: ۷۵۸۳۹۳
عصای تلسکوپی در ایران ساخته شد

مهندس حاجی قربانی در توضیح این اختراع گفت: عصای کوهنوردی برای برطرف کردن پاره ای از مشکلات کوهنوردان در زمینه تأمین انرژی مورد نیازشان در زمینه های مختلف از جمله گرمایش، پخت و گرم کردن غذا، شارژ انواع باتری و مواردی از این دست ساخته شده است که این انرژی توسط سلول های پیزوالکتریک جای گرفته درون عصا و با ضربات متناوبی که توسط کوهنورد به آن اعمال می شود، بدست می آید.

وی افزود: با توجه به کاربردی بودن این وسیله، عصای کوهنوردی ساخته شده توسط پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه، می تواند جزء تجهیزات ضروری یک کوهنورد قرار گیرد.

داود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: ساخت «عصای کوهنوردی تلسکوپی مولد انرژی الکتریسیته بوسیله پیزوالکتریک چندلایه» حاصل تلاش علی خوشانی، امید حامد تابعی از دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک و مهندس رمضانعلی حاجی قربانی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان است.

وی افزود: عصای کوهنوردی تلسکوپی مولد انرژی الکتریسیته بوسیله پیزوالکتریک چندلایه به شماره «84026» در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به ثبت رسیده است.

اختراع عصای کوهنوردی تلسکوپی مولد انرژی الکتریسیته بوسیله پیزوالکتریک چندلایه با مشارکت دانشگاه سمنان به ثبت رسید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها