یک گروه از محققان آلمانی، انگلیسی و آمریکایی موفق به ساخت ابر آنتی بیوتیکی از خاک شدند که قابلیت کشتن میکروارگانیسم های عامل ذات الریه، سل و عفونت خون را دارد.
کد خبر: ۷۵۸۳۲۴
ابر آنتی بیوتیک از خاک ساخته شد

اغلب گونه های مقاوم باکتری جهان در خاک پنهان هستند، اما کمتر از یک درصد را می توان در محیط آزمایشگاه تولید کرد و محققان مدت هاست که به دنبال روشی برای استفاده از 99 درصد دیگر هستند.

محققان دانشگاه «نورث ایسترن» با همکاری «موسسه فناوری ماساچوست» (MIT) ، دانشگاه «بوستون» و تیم های تحقیقاتی از انگلیس و آلمان موفق به تولید این ابر آنتی بیوتیک شدند.

محققان با استفاده از دستگاهی به نام «iChip» باکتری را در محیط طبیعی رشد دادند؛ این دستگاه به محققان اجازه داد تا موجود تک سلولی را در محیط های طبیعی رشد دهند.

این آنتی بیوتیک که «Teixobactin» نام دارد عملکرد متفاوتی نسبت به آنتی بیوتیک های متداول دارند و دانشمندان معتقدند که میکروب ها به هیچ عنوان قادر به مقاومت در برابر آن نخواهند بود.

آزمایش بالینی این آنتی بیوتیک بر روی موش ها، به درمان عفونت های باکتریایی منجر شد و محققان قصد دارند در آینده آزمایش بالینی بر روی انسان را نیز آغاز کنند.

«کیم لویس» از دانشگاه نورث ایسترن که ریاست این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشت می گوید: تولید طبیعی یک ترکیب، امکان ایجاد مقاومت توسط میکروب را به حداقل می رساند و معتقدیم که این آنتی بیوتیک دارای این ویژگی منحصر بفرد است.

این آنتی بیوتیک می تواند میکروارگانیسم های عامل ذات الریه، سل، عفونت استافیلوکوک (استاف)، عفونت خون و بسیاری از انواع دیگر عفونت را از بین ببرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها