زنگ تنفس مجلس در میانه نطق مطهری به صدا در آمد؛

شعار مرگ بر منافق در واکنش به اظهارات جنجالی مطهری

در پی اظهارات مطهری درخصوص حصر سران فتنه علی‌رغم موضع‌گیری قاطع قوه قضاییه نمایندگان با فریادهای مرگ بر ضدولایت فقیه، مرگ بر منافق اعتراض خود به وی را اعلام کردند.
کد خبر: ۷۵۸۳۰۲
شعار مرگ بر منافق در واکنش به اظهارات جنجالی مطهری

در ادامه جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی مطهری نماینده تهران در نطق میان دستور خود مجددا علی رغم موضع‌گیری قاطع قوه قضاییه مساله رفع حصر سران فتنه را مطرح کرد.

به گزارش مهر اظهارات وی موجب تذکر ابوترابی رئیس جلسه شد اما مطهری مجددا اظهارات خود را ادامه داد. این اقدام موجب شد تعدادی از نمایندگان به جایگاه تریبون وارد شده و خواستار قطع سخنرانی وی شوند.

تعدادی از نمایندگان شامل عابد فتاحی، احمد توکلی و جواد جهانگیرزاده تلاش کردند که نمایندگان را از جایگاه ناطق دور کنند.

مطهری نیز در میان نطق خود، نعیمی رز را به پایین هل داد که موجب عصبانی شدن وی شد. اما نمایندگان اجازه ندادند که نعیمی مجددا در جایگاه حضور پیدا کند.

ابوترابی ۲ بار زنگ مجلس را برای اعلام ختم جلسه و تنفس به صدا درآورد و نمایندگان نیز با شعار مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضدولایت فقیه به اظهارات مطهری اعتراض کردند.

ابوترابی خطاب به مطهری گفت: بنده ۱۵ دقیقه تنفس اعلام کردم و ادامه اظهارات شما را به مصلحت نمی‌دانم.

سخنرانی شما را به مصلحت نمی دانم

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور «علی مطهری» را بنا به استناد ماده 108 آیین نامه داخلی نیمه تمام گذاشت و اعلام تنفس کرد و به این نماینده گفت: ادامه سخنان شما را به صلاح نمی دانم.

به گزارش ایرنا ابوترابی فرد خطاب به مطهری گفت: جنابعالی در فضای واقعی کشور قرار دارید که آن چه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رافت و رحمت اسلامی و با توجه به مصالح ملی انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر اراده نظام بر رافت و رحمت نبود قطعا به گونه ای دیگری انجام می شد. شما وقتی در جریان این واقعیت هستید این گونه احکامی که تصمیم نظام بر انجام آن تعلق گرفته و براساس احکام قطعی، شرعی و اختیاراتی که قانون اساسی تبیین کرده شکل گرفته این گونه طرح بحث کردن، اعتراض عمومی همه نمایندگان مردم را دارد و نمایندگان مردم هم نمایندگان ملت عزیز هستند، باید رعایت شود و از جنابعالی هم انتظار می رود مصالح ملی و احکام شرعی و قانون اساسی را مورد نظر قرار دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
فاطمه سادات
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
امام علی(ع) فرمودند:آنقدر حق گفتم گه تنها ماندم.درود به شرف و مردانگیت ای مدرس تنهای امروز در میان دلواپسان مجلس،آنهایی كه 8 سال غارت اموال این مردم مستضعف را نظاره بودند ، دم برنیاوردند!!!! اما امروز همان ساكتین به گفته مولی: حرف حق را برنمیتابند و نسبت به آن آلرژی دارند!!!
فریدون
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
فاطمه سادات جان دلبندم آخه كجاش حرف حقه؟همش دریوری میگه . سران فتنه در فكر براندازی نظام بودن. اونوقت این ... ازشون دفاع می كنه.
y
Germany
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
اصلا تقصیر رسانه ها است كه برای حرفهای چنین افرادی ارزش قائل میشن آقای مطهری به اعتبار پدرشون اومدن بالا اگر نه الان معلوم نبود شاگرد كدوم مغازه داری می بود
حمید
Germany
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
مرگ بر منافق كمشه باید نمایندگان مجلس شعارهایی در حد و اندازه ایشان انتخاب كنند.خدا رحمت كنه شهید مطهری و كه چقدر از داشتن چنین فرزندی در رنج است.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
هر كس به نظام و ملت ایران خیانت بكند فتنه گر است
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
چرا فكر می كنید نماینده حق نداره حرفشو بزنه چرا اینقدر تو تحجرید به نظرتون امام اشتباه كرد آقای موسوی رو نخست وزیر كرد چرا نباید به اونا فرصت داد حرفشو نو بزنن احمدی نژاد كه كلی به مردم خیانت كرد مسبب همه ی این اتفاق هاست.
Memo
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
این نماینده ها همونایی نیستن كه نظاره گر كارهای خلاف قانون دارو دسته احمدی نژاد بودند بایدم ناراحت بشن بهشون بگین یك رای در دور بعدی دارین اونم مال خودتونه، البته شایدم احمدی و كسایی كه نظرشون به اون نزدیكه هم رای بدن اونم شاید
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
برای سرگرم كردن مردم سر همدیگر را نشكنید و به فكر اقتصاد و بیكاری كه تهدید جدی است، بكنید
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
درود بر مرد واقعی مجلس ایران حقا كه فرزند خلف استاد شهید مطهری می با شد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
-حیف شهید مطهری كه یكی مثل مثل این فرد از نامش سو استفاده می كنه-میخواد با این كارش رای جمع كنه
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
۰
۰
با سلام چرا قوه قضائیه جواب افراد منافق و ضد منافع ملی را با قاطعیت نمی دهد و آنها را سر جای خودشان
نوازنده
United Kingdom
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
۰
۰
درود بر مطهری .. اونهایی كه نمیشنوند و نیمیبینند بدانند مطهری حرف ملت رو میزنه
اگر شورای نگهبان دوپینگ نكنه و به مطهری رد صلاحیت نده در انتخابات بعدی مطهری رای اول تهران رو خواهد داشت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها