نجات گران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در عملیاتی 15 ساعته موفق شدند یک مادر و نوزاد گرفتار در برف و بوران شهرستان ورزقان را نجات دهند.
کد خبر: ۷۵۸۰۷۰
نجات مادر و نوزاد پس از 15 ساعت گرفتاری در برف

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، مسوول تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان این مجموعه، با اعلام این خبر گفت: نجات گران موفق شدند مادر بارداری را در روستای برزین از خطر نجات دهند.

«سیدعلی سیدی» افزود: روز جمعه (19 دی ماه) حوالی ساعت 20:30 از طریق شبکه بهداشت ورزقان با جمعیت هلال احمر تماس و خبر از وضعیت نامساعد مادر بارداری در روستای دور افتاده برزین اعلام شد که به علت مسدود بودن راه روستا و صعب العبور بودن آن، امداد رسانی زمینی با مشکل مواجه بود که بنابه درخواست جمعیت تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان در قالب دو تیم عملیاتی با بهره گیری از دو دستگاه خودرو کمک دار و عملیاتی آرگو از تبریز عازم منطقه شدند.

وی گفت: دو نفر خانم امدادگر که تخصص یکی مامایی و دیگری نجات گر کوهستان بود، تیم اعزامی را همراهی می کردند.

سیدی اضافه کرد: حوالی ساعت 3 بامداد امروز به روستای سراجلو در 15 کیلومتری روستای برزین رسیدیم و از آنجا چون ادامه مسیر با خودروهای کمک دار مقدور نبود با توجه به تماس از روستا و اعلام وضعیت نامساعد مادر باردار به ناچار خودرو آرگو با دو نفر خانم ماما و نجات گر و دو نفر از اعضای تیم به طرف روستای برزین رهسپار شدند.

وی گفت: خودرو آرگو بعد از طی 15 کیلومتر در میان برف و کولاک شدید حوالی ساعت 5 بامداد امروز /شنبه/ به برزین رسید و اعضای تیم که مشاهده کردند نوزاد به دنیا آمده، بلافاصله اقدام به انجام کمک های پزشکی لازم برای سلامت و زنده ماندن نوزاد کردند.

سیدی افزود: به علت وضعیت نامناسب مادر، نجات گران اقدام به سرم تراپی و تزریقات لازم تحت نظر ماما کرده و نسبت به کنترل علایم حیاتی مادر تا آمدن بالگرد اورژانس نمودند.

وی گفت: صبح امروز حوالی ساعت 9:30 بالگرد اورژانس برای انتقال مادر و نوزاد به محل مراجعه و در نزدیکی روستای برزین توسط نجات گران به بیمارستان طالقانی تبریز انتقال داده شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها