فرمانده نیروی زمینی ارتش تشریح کرد

جزییات فرار داعش از مرزهای ایران

سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در مراسم افتتاح بیمارستان الغدیر تبریز گفته است که تحولات عراق به‌گونه‌ای است که تروریست‌های داعشی از مرزهای ما تا حدود زیادی دور هستند.
کد خبر: ۷۵۷۸۲۰
احمدی‌مقدم: داعش از مرز ایران دور است

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی بیان کرده است: تروریست‌های داعش تلاش دارند در کشور ما عملیات داشته باشند که با دقت و مراقبت نیروهای امنیتی تا به‌حال موفق نشده‌اند و در مقطع کنونی، امنیت کشور در منطقه مثال‌زدنی است و جمهوری اسلامی ایران، پشتیبان و نقطه اتکای کشورهای منطقه به شمار می‌رود.

شکایت‌های مردمی از 3 شبکه اجتماعی

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در مورد فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی گفت: درباره برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله «لاین»، «وایبر» و «واتس‌آپ» شکایت‌های زیادی به قوه قضاییه رسیده است.برخی از این شبکه‌ها سلامت اخلاقی خانواده‌ها را به مخاطره انداخته و به نوعی دردسرساز شده‌ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او بیان کرد: دولت در تلاش است تا آنجا که می‌تواند با کنترل فنی و فیلترینگ‌های هوشمند از ادامه فعالیت این شبکه‌ها ممانعت نکند، اما اگر نتوانیم به‌طور هوشمند از گسترش بخش‌های ناسالم این شبکه‌ها جلوگیری کنیم، طبعا در نهایت ناچار می‌شویم که اصل شبکه‌ها را با محدودیت مواجه کنیم.

وی یادآور شد: این موضوع در حال بررسی بین قوه قضاییه و مجریه است و نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.

آمریکا،‌ عامل‌ حمله استاکس‌نت

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که برخی از اطلاعات محرمانه جاسوسی این کشور را افشا کرده، در تازه‌ترین اظهارات خود فاش کرد که آمریکا عامل اصلی ویروس استاکس‌ نت علیه برنامه هسته‌ای ایران بود.

همزمان روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی با موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و اهرم‌های فشار طرفین، به سابقه حملات سایبری واشنگتن به ایران اشاره کرده و نوشته که این حملات اهرم مخفی آمریکا در مذاکرات است.

به گزارش فارس، در این گزارش آمده است: در بیست و دوم ژوئن 2009، دقیقا در روزی که محمود احمدی‌نژاد بار دیگر رسما به عنوان رئیس‌جمهور ایران معرفی شد، نسخه جدیدی از استاکس‌نت آماده و فردای آن روز به سمت رایانه‌های ایرانی گسیل شد. در روز بیست و پنجم ژانویه 2010، یعنی مدتی پس از آن که طرح انتقال اورانیوم با شکست مواجه شد، طراحان استاکس‌نت، نسخه‌ای به‌روزشده از این بدافزار را که از مجوزهای دیجیتال سرقت‌شده برای حمله استفاده می‌کرد، ارائه کردند.

بوشهر، سه‌شنبه میزبان رئیس‌جمهور

علی‌اصغر احمدی، معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید برای انجام دوازدهمین سفر داخلی، سه‌شنبه بیست‌وسوم دی ماه به استان بوشهر سفر می‌کنند.

او درباره برنامه‌های روحانی در این سفر به ایرنا گفت: جلساتی در قالب دیدار علما، خانواده شهدا و ایثارگران، نخبگان، برگزیدگان و جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان و شورای اداری استان بوشهر از برنامه‌های این سفر است.

سیدحسن خمینی: وحدت نیازمند عمل است

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) که با حضور مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: هیچ چیز مانند دوری از کینه رمز وحدت نیست. به روش کسانی که در مکتب پیامبر بودند نگاه کنید، آنها دست‌هایشان در دست هم و دل‌هایشان با یکدیگر بود.

به گزارش آنا، او گفت: امروز نیازمند وحدت آرمانی هستیم و باید بدانیم که وحدت شعار لازم ندارد و محتاج عمل است. این سخنوری کردن‌ها خوب است، ولی کامل نیست.

آمادگی ایران برای لغو کامل ویزا

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه در سومین نشست تخصصی منطقه‌ای گردشگری سلامت استان‌های شرق و شمال‌شرق کشور در مشهد گفت: حاضر به لغو کامل روادید یا ارائه تسهیلات به کشورهای مختلف هستیم، اما به شرطی که عمل متقابل از سوی این کشورها انجام شود.

به گزارش انتخاب، او یادآور شد: وزارت امور خارجه آماده ارائه هرگونه تسهیلات به گردشگران خارجی است.

مخالفت نظامیان صهیونیست با حمله به ایران

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از ایهود باراک وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نوشته که اعضای کابینه و حتی نظامیان تحت امر وی، با حمله به ایران مخالف بوده‌اند و اینها همه از ترس عمومی از تبعات چنین اقدامی، نشأت می‌گرفته است.

به گزارش فارس، او به جو غالب میان شهرک‌نشینان و نظر عمومی آنها درباره تقابل با ایران هم پرداخته و گفته است: «من هم بارها به نتانیاهو و لیبرمن گفتم که اقدام نظامی علیه ایران، واقعا مردم را می‌ترساند و این ترس بی‌دلیل هم نبود... چنین اقدامی، مطمئنا حداقل به جنگ با ایران و حزب‌الله منتهی می‌شود.»

جلسات اصلاح‌طلبان برای اختلاف‌افکنی بین اصولگرایان

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه در گفت‌وگو با تسنیم از ایجاد کمیته‌هایی میان اصلاح‌طلبان برای ایجاد اختلاف میان اصولگرایان خبر داد و اظهار کرد: برخی از اصلاح‌طلبان در کمیته‌های مخصوصی مشغول مذاکره و بررسی این مساله هستند که چگونه میان اصولگرایان اختلاف ایجاد کنند.

او درباره تشکیل یک حزب اصلاح‌طلب از سوی اعضای سابق جبهه مشارکت گفته است: تلاش اعضای حزب مشارکت برای فعالیت در حزب جدید، دقیقا همان کار کهنه‌ای است که گردانندگان روزنامه‌های زنجیر‌ه‌ای انجام دادند و وقتی روزنامه‌ای تعطیل می‌شد، روزنامه دیگری با نام جدیدی تاسیس می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها