مدیر باشگاه فیلم سوره:

مدیون جشنواره عمار هستیم

برگزیدگان پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، که امشب، در سینما فلسطین برگزار شد معرفی شدند.
کد خبر: ۷۵۷۸۰۵
معرفی برگزیدگان جشنواره مردمی فیلم عمار

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم عمار با حضور فرخ نعمتی، پروانه معصومی، نادر طالب زاده، بیژن نوباوه، حجت‌الله ایوبی، ابوالقاسم طالبی، علیرضا قزوه، خانواده شهدا، هنرمندان و مردم با تلاوت قرآن توسط وحید جلیلی و با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا در سینما فلسطین برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان بخش های پویانمایی، مستند، داستانی، بین الملل و برنامه تلویزیونی به شرح ذیل اعلام شد:

برندگان جوایز بخش پویانمایی

در ادامه جوایز بخش داستانی و پویانمایی جشنواره مردمی فیم عمار اهدا شد.

هیات داوران ضمن تقدیر از آقایان علی قاسمی و حمید جمالی برای شجاعت و جسارت در آثار «طبس» و «پرواز 655»، لوح افتخار این بخش را به آثار «مه‌مان ناخونده» به کارگردانی عبدالامیر سبیعی به دلیل طراحی فضای بومی و پرداخت به آسیب‌های اجتماعی، «قلمرو طلوع خورشید» به کارگردانی مهدی زیار برای اعتنا به دستاوردهای هنری بومی و «گزینه‌های روی می‌ز» به کارگردانی عباس عسکری برای دستاوردهای فنی تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران، فانوس این بخش را به آثار «بختک» ساخته اسماعیل یوسفی و «رقص قاصدک‌ها» ساخته وحید شاکری تقدیم کرد.

برندگان جوایز بخش داستانی کوتاه

هیات داوران لوح افتخار این بخش را به آثار «انجمن حجتیه» به کارگردانی حمید عبدالله‌زاده اقدم به دلیل شجاعت در انتخاب مضمون و «بچه و مرد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان برای انتخاب ایده‌ای بدیع و تاثیرگذار اهدا نمود.

همچنین هیات داوران در این بخش لوح افتخار کارگردانی را به حسین دارابی برای کارگردانی اثر «علمک» تقدیم کرد.

هیات داوران فانوس بازیگری این بخش را به خانم پروانه معصومی برای بازی تاثیرگذار در فیلم کوتاه «اشک مادر» با موضوع فتنه سال 88 اهدا نمود.

هیات داوران فانوس بخش داستانی کوتاه را به اثر «ولد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی تقدیم کرد.

پروانه معصومی در ادامه باحضور روی سن گفت: من دوبار جایزه جشنواره فجر گرفتم ولی احساس می کنم با گرفتن این جایزه خوشحال هستم.

برندگان جوایز بخش داستانی نیمه بلند

هیات داوران ضمن تقدیر از آثار «مدادهای رنگی» و «می‌تینگ»، لوح افتخار کارگردانی به سهیل سلیمی برای کارگردانی «روز داوری» و امیر داسارگر برای کارگردانی «اکسیژن» اهدا نمود.

لوح افتخار بازیگری در این بخش به خانم آیدا نصری برای بازی در نقش «هانا» در اثر «برای هانا» تقدیم شد.

هیات داوران فانوس بازیگری این بخش را به آقای فرخ نعمتی برای بازی در نقش «دکتر یمینی» در اثر «روز داوری» با موضوع فتنه سال 88 اهدا نمود.

هیات داوران فانوس بخش داستانی نیمه بلند را به داستانی «برای هانا» به کارگردانی روح ا... اکبری تقدیم کرد.

برندگان جوایز بخش داستانی بلند

هیات داوران لوح افتخار کارگردانی در این بخش را به آقایان «آرش سجادی حسینی» برای کارگردانی اثر «تیغ و ترنج» و «مسعود تک آور» برای کارگردانی اثر «سایه‌بان» اهدا کرد.

لوح افتخار بازیگری در این بخش به خانم «روشنک سه قلعه گی» برای بازی در نقش «مادر حسن» در اثر «تابستان طولانی» تقدیم شد.

لوح افتخار تصویربرداری در این بخش به آقای «محمودرضا مافی» برای تصویربرداری اثر «فرزندان» اهدا گشت.

هیات داوران فانوس بخش داستانی بلند را به داستانی «خانه‌ای کنار ابر‌ها» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری اهدا نمود.

سهیل سلیمی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: ای کاش فرصتی پیش می آمد که در مورد اثر خودم صحبت کنم. در پاسخ به سوالات دوستان مطبوعاتی که چرایی عدم فعالیتم در حوزه فیلم بلند را جویا شدند باید بگویم فیلم بلند حمایت نمی‌شود در حالی که فیلمنامه این کار آماده است.

برندگان جوایز بخش برنامه تلویزیونی

ضمن تقدیر از برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه»، هیات داوران لوح افتخار جشنواره را به آقایان محسن مقصودی به دلیل نقد موشکافانه و متعهدانه آسیب‌ها در برنامه تلویزیونی «ثریا» و روح الله رحیمی به دلیل برجسته کردن توان و استعداد داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی در مجموعه «پازل» تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش جشنواره را به آقای می‌رمحمدحسین رضوی به دلیل استفاده درست از بیان طنز و جسارت در انتخاب و طرح موضوع در برنامه «حساس نشو» اهدا کرد. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها