اثر نرگس آبیار برنده جوایز مهمی از جشنواره فیلم روسیه شد

ادامه موفقیت‌های شیار 143

نرگس آبیار قصد دارد تا یک سه‌گانه در مورد «مادر» و «جنگ» کارگردانی کند که به گفته او «شیار ۱۴۳» اولین قسمت آن است.
کد خبر: ۷۵۷۶۵۲
نرگس آبیار سه‌گانه می‌سازد

به گزارش مهر، نرگس آبیار گفت: هنگامی که برای شرکت در جشنواره فیلم «کن» در فرانسه حضور داشتم، هر روز ساعت ۴ بعدازظهر گروه موسیقی نظامی و حماسی آنجا مشغول به نواختن و هنرنمایی می‌کرد. ابتدا تصور می‌کردم که به مناسبت رویداد خاصی این اتفاق می‌افتد اما متوجه شدم که این گروه ۷۰ سال است از زمان جنگ جهانی دوم هر روز دقیقا در این ساعت این کار را جهت زنده نگه داشتن خاطره جنگ جهانی دوم انجام می‌دهد.

او ادامه داد: در ژاپن نیز که به ناحق وارد جنگ جهانی شده بود، این زنده نگه داشتن انجام می‌شود، اما متاسفانه این اتفاق برای دفاع مقدس ما زیاد نیفتاده و حتی در هشت جشنواره مهمی که شرکت کردم، خیلی‌ها از هشت سال جنگ تحمیلی ما اطلاعی نداشتند.

کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» همچنین به کارهای بعدی خود اشاره و اظهار کرد: کار بعدی من داستان یکی از رمان‌های خودم است که البته هنوز به چاپ نرسیده و قصد دارم تا یک سه‌گانه در مورد «مادر» و «جنگ» بسازم که شیار اولین قسمت آن بود.

او درباره وجوه مشترک سه‌گانه‌اش هم توضیح داد: تنها جزء مشترک این سه‌گانه که قرار است تولید شود، «مادر» و «جنگ» است و در زاویه‌های دیگر با هم متفاوت است.

کارگردان فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» اظهار کرد: اصلا نگران نیستم که دو فیلم دیگری که قرار است این سه‌گانه را کامل کند، به اندازه «شیار ۱۴۳» تاثیرگذار نباشد، هر چند تمام تلاشم را خواهم کرد، اما باید دانست که یک فیلمساز نمی‌تواند همه را از خود راضی نگه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها