موسیقی آنلاین از رسانه‌های غیر آنلاین پیشی خواهد گرفت

خداحافظی با سی‌دی دوست داشتنی

رضا رفیعی از کرمانشاه: سیستم من دو دی.‌وی.‌دی رایتر دارد. می‌خواهم بدانم چند دی‌.وی‌.دی رایتر روی یک رایانه قابل نصب بوده و این کار چگونه و با چه شرایطی صورت‌پذیر است؟
کد خبر: ۷۵۷۵۷۵
پرسش و پاسخ: تعداد رایترهای قابل نصب روی رایانه

رضا رفیعی از کرمانشاه: سیستم من دو دی.‌وی.‌دی رایتر دارد. می‌خواهم بدانم چند دی‌.وی‌.دی رایتر روی یک رایانه قابل نصب بوده و این کار چگونه و با چه شرایطی صورت‌پذیر است؟

پاسخ کلیک: از نظر نرم‌افزاری، سیستم‌عامل ویندوز تا صدها درایو دیسک‌نوری را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به‌صورت فیزیکی یا مجازی درایوهای دیسک نوری سی‌.دی، دی.‌وی.‌دی یا بلو ـ ری داشته باشید. محدودیت‌ها در بخش سخت‌افزاری است. بیشتر مادربوردهای امروزی به درگاه اتصال از نوع ساتا مجهز است. دی.‌وی‌.دی رایترها نیز از این نوع اتصال پشتیبانی می‌کند و در بیشتر موارد درگاه‌های اتصال ساتا حدود هشت عدد است. پس صرف‌نظر از اختصاص یک درگاه به هارد‌دیسک، درصورتی که هیچ قطعه‌ دیگری به این درگاه متصل نشود، می‌توانید حدود هفت دی.‌وی.‌دی رایتر دیگر را نیز به رایانه‌ خود متصل کنید. توجه داشته باشید چنانچه هدفتان از انجام این کار تکثیر دیسک‌های دی.‌وی.‌دی است، نمی‌توانید به این هدف برسید، چراکه برای انجام این کار ‌باید به هرتعداد که می‌خواهید دیسک رایت کنید، نرم‌افزار رایت همچون Nero را اجرا کرده و هر دی.‌وی‌.دی رایتر را برای یکی از Neroهای اجرا شده انتخاب کنید. در ادامه نیز با توجه به محدودیت‌های حافظه و... ممکن است رایانه‌ شما هنگ کند و حتی یک دیسک سالم نیز رایت نشود.

برای تکثیر دیسک‌های نوری دستگاه‌های مخصوصی با نام داپلیکیتور (Duplicator) وجود دارد که مستقل از سیستم‌عامل عملیات رایت را انجام می‌دهند. در صورتی‌ که هدفتان از داشتن چند دی‌.وی‌.دی رایتر تکثیر دیسک نیست، می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید از هر یک از دی‌.وی.‌دی‌رایترها برای خواندن اطلاعات یا نوشتن اطلاعات روی دیسک‌های نوری کمک بگیرید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها