آشنایی با علائم بیماری پسوریازیس ؛

در صورت داشتن این نشانه‌ها مشکوک به بیماری هستید!

جام جم سرا: نارگیل گیاهی است که در اغلب مناطق استوایی یافت می‌شود. میوه این گیاه حاوی روغنی است که با وجود بیش از ۹۰ درصد روغن اشباع در ترکیب آن، از خواص متعددی برخوردار است. عمده این چربی‌ها از اسیدهای چرب زنجیره کوتاه و متوسط تشکیل شده که پیوندهای آن بسادگی شکسته می‌شود و از طرف دیگر میزان اسیدهای چرب ترانس در ترکیب آن بسیار اندک است.
کد خبر: ۷۵۷۵۱۰
روغن نارگیل و خواص آن

مصرف روغن نارگیل به صورت خوراکی اثرات مضری برای سیستم قلبی - عروقی نداشته بلکه به واسطه هضم آسان و تبدیل سریع به انرژی اثرات محافظت‌کنندگی نیز دارد و نیز می‌تواند با کاستن از فعالیت کبد، اثرات مفیدی نیز برای این ارگان حیاتی بدن داشته باشد، ولی باید در نظر داشت چنانچه این روغن در هنگام پخت در معرض حرارت بالا قرار بگیرد می‌تواند خواص مفید خود را از دست بدهد.

این روغن گیاهی به سبب ترکیب و خواص متعددی که دارد به عنوان یک لوسیون طبیعی برای محافظت از پوست و مو شناخته می‌شود.

روغن نارگیل به سبب وجود آنتی‌اکسیدان‌ها اثرات مفیدی برای پوست دارند که علاوه بر رفع خشکی پوست، چه به شکل استفاده معمول و چه برای مقابله با مسائلی نظیر اگزما و پسوریازیس، به جوانسازی آن نیز کمک می‌کند و در پیشگیری و رفع چین و چروک پوستی مؤثر است.

اثر ضد میکروبی این روغن که به واسطه وجود اسید لوریک است می‌تواند هم تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن باشد و هم به صورت موضعی از پوست در برابر عفونت‌های جلدی باکتریایی و ویروسی محافظت کند. به علاوه بوی مطبوع آن می‌تواند حس خوشایندی برای مصرف‌کننده ایجاد کند.

این روغن همچنین حالت‌دهنده خوبی برای موهاست و از آنجایی که مقادیری پروتئین نیز در ترکیب خود دارد، مصرف آن بویژه برای ترمیم موهای آسیب‌دیده بسیار مفید است.

تمام این خواص موجب شده تا از روغن نارگیل به عنوان یکی از مواد اصلی در ترکیب انواع کرم‌ها و صابون‌های محافظت‌کننده پوست و مو استفاده شود.

از آنجایی که این روغن می‌تواند موجب افزایش جذب مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزیم شود لذا مصرف آن به رشد، استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. هرچند روغن نارگیل به واسطه اسیدهای چرب با زنجیر متوسط و کوتاه هضم آسانی داشته و در رژیم‌های کاهش وزن می‌تواند کاربرد داشته باشد نباید از خاطر برد که هر یک گرم آن مانند سایر روغن‌ها حاوی ۹ کیلوکالری انرژی بوده و مصرف بیش از نیاز آن، می‌تواند منجر به اضافه‌وزن شود. (دکتر محمد هاشمی- دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی/ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها