بیل گیتس در دیدار از یک مرکز بازیافت انرژی، آب تولید شده از فاضلاب را نوشید

آب آشامیدنی تولید شده از فاضلاب

بیل گیتس پس از کناره گیری از سمت خود در مایکروسافت برای اقدامات بشردوستانه فراوانی تلاش می‌کند و در این میان او با بازدید از یک مرکز بازیافت انرژی و آب از فاضلاب شهری به نوشیدن یک لیوان آب تولیدی این مرکز پرداخت تا به جهانیان نشان بدهد که می‌توان به این روش اعتماد کرد.
کد خبر: ۷۵۷۳۷۱
آب آشامیدنی تولید شده از فاضلاب

جام جم کلیک: بیل گیتس برای تمام افرادی که با فناوری اطلاعات سروکار دارند یکی از مهم‌ترین و مشهورترین نام‌های جهان است و امروزه این فرد تلاش فراوانی می‌کند تا این ساختار را به سود آینده بشر مورد استفاده قرار بدهد و به‌واسطه شهرت خود با مراجعه به مراکز تحقیقاتی و فناوری سبز موفق به جلب توجه رسانه‌ای به این مراکز و پیشرفت آن‌ها خواهد شد.

در این میان و در آخرین اقدام از این دست، بیل گیتس به یک مرکز بازیافت فاضلاب رفته و محصولات آن‌ها را در حضور رسانه‌ها امتحان کرد. در این مرکز ورودی فاضلاب شهری به‌صورت مستقیم وارد دستگاه‌هایی خواهد شد که از این فاضلاب‌های کثیف حاوی دافعات انسانی، انرژی الکتریسیته و از همه مهم‌تر آب نوشیدنی سالم تولید می‌کند.

شاید در ابتدای امر هرکسی با فکر نوشیدن آب بازیافت شده از فاضلاب که مواد دفع شده انسانی در آن وجود دارد به حس بسیار بدی دچار شود و بیل گیتس برای این‌ که نشان بدهد که این آب کاملا سالم و گوارا است، در مقابل دوربین‌های تلویزیونی به نوشیدن این آب پرداخت و از خدمات و زحمات متخصصان این مرکز تقدیر به عمل آورد.

این حرکت بیل گیتس علاوه بر خدمت به دنیای فناوری اطلاعات در کسب منابع الکتریسیته می‌تواند به آینده بشر و بقای طبیعت نیز کمک شایانی کند زیرا بخش بسیار زیادی از طبیعت به واسطه فاضلاب‌های تولید شده توسط انسان مدرن درحال نابودی است. شایان ذکر است که نخستین اجرای رسمی این پروژه در سال جاری و در کشور سنگال برنامه‌ریزی شده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها