وقتی می‌گوییم گاهی مواقع فیلترینگ چیز خوبی است، شما بعضا هی به اصطلاح«ان قلت» بیاورید و مته لای خشخاش بگذارید که چه؟... که این خوب نیست و فلان است و بهمان است و نمی‌دانم از این حرف‌ها؛ که البته هیچ‌وقت هم باعث دلسردی و عقب‌نشینی ما نشده است.
کد خبر: ۷۵۷۳۵۲
فیلترینگ تسهیلات

انگار که حتما و حکما یک نفر بالادست ما که برای خودش شخصیتی است و وقتی می‌خواهد حرفی بزند، کلّ خبرنگاران مملکت در قالب یک نشست مطبوعاتی، می‌ریزند دور و برش، باید حرف ما را بزند تا همه قبول کنند که حرف درستی می‌باشد. (بعضی ها دارند چپ چپ نگاه می‌کنند.لابد به خاطر استعمال فعل نتراشیدۀ می‌باشد، می‌باشد. خب اصلاح می‌کنیم. باید نرسیده به پرانتز می‌گفتیم حرف درستی است).

خبر وارده: «رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر این که باید متقاضیان تسهیلات بانکی فیلتر شوند، گفت: اگر قرار باشد که پرداخت نکردن تسهیلات به فعالان اقتصادی به معنای کمبود نقدینگی و محدودیت منابع مالی قلمداد شود، این امر مشکلاتی را برای نظام بانکی به‌وجود خواهد آورد.»ـ به نقل از جراید فاقد تسهیلات

بسته پیشنهادی: از آنجا که صاحب این یک قلم، فاقد هرگونه تسهیلات بانکی است، مگر در حد کار با دستگاه خودپرداز بانک‌ها، فلذا با اعتماد به نفس تمام و به ضرس قاطع ـ و بلکه هم شدیدتر و صدادارتر ـ از طرح فیلترینگ تسهیلات بانکی حمایت محکم می‌کنیم و رهنمودهای ارزندۀ خود را بیان می‌فرماییم. تحویل بگیرید:

1ـ مقدمه اصلاح: به طرح فیلترینگ تسهیلات بانکی به چشم آغاز اصلاح نظام بانکی نگریسته شود که دولت محترم مدت‌هاست بر ضرورت اجرای آن تأکید و تکرار دارد. از داخل همین تسهیلات است لابد که اختلاس و پولشویی و صدتا کوفت و زهرمار دیگر در می‌آید. خوشبختانه، این طرح از مدت‌هاست که درخصوص مثلا وام ازدواج انجام می‌شود و خوب جواب داده. جوانان براحتی نمی‌توانند وام ازدواج بگیرند؛ کانه وامشان فیلتر شده! قطعا در مورد قطع تسهیلات بنگاه های اقتصادی و تجاری کلان هم جواب خواهد داد. نداد، حتما یک کسی جواب خواهد داد که چرا جواب نداد.

2ـ توقیف فیلترشکن: بعضی از آشنایان با بروکراسی نظام بانکی و دالان‌ها و دهلیزهای سایه روشن آن ممکن است که با گرفتن یاری سبز از فامیل‌های مستقر و گاه مستتر خود در انواع بانک‌های خصوصی و دولتی، به ضرب فیلترشکن آشنا و هــــزار فامیل هم که شده، به‌رغم اجرای طرح فیلترینگ، باز هم کمافی‌السابق به تسهیلات مورد نظر خود دست یابند. همان تسهیلاتی که بعضی از جوانان ما لنگ پنج یا ده میلیون آنند و به جای چک کشیدن، آه می‌کشند. فلذا ترتیباتی اتخاذ شود از سوی بانک مرکزی که جلوی این فیلترشکن‌های آشنا گرفته شود و از کار بیفتند.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها