جام جم سرا: اکثر آقایان در دهه پنجم زندگی دچار مشکلاتی می‌شوند که برطرف کردن آنها در زیبا و جوان به نظر رسیدن چهره‌شان تاثیر قابل‌توجهی دارد.
کد خبر: ۷۵۷۰۴۶
توصیه‌های زیبایی به مردان میانسال

در این یادداشت به برخی از این مشکلات و نحوه رفع آنها اشاره می‌کنم:


1. کاشت مو: بعد از 50 سالگی اکثر آقایان دچار طاسی می‌شوند و کاشت مو و انداختن خط رویش مو در افزایش اعتمادبه‌نفس و زیبایی و جوانی‌شان موثر است. متخصص مجرب در این زمینه می‌تواند حتی با موهای سفید، این خط رویش را ایجاد کند تا ظاهر فرد طبیعی به نظر برسد. برخی از آقایان از داشتن موی سفید خوششان نمی‌آید و ترجیح می‌دهند موهایشان را رنگ کنند اما بنده توصیه می‌کنم به جای رنگ مو که ظاهری مصنوعی به فرد می‌دهد از شامپوهای رنگ‌کننده مو و رفع‌کننده سفیدی استفاده کنند که ظاهری طبیعی‌تر دارد و موهای سفید را خاکستری تیره می‌کند.

2. رفع افتادگی‌های پوستی: به آقایانی که دچار افتادگی پوست و چین چروک شده‌اند، توصیه می‌شود به کمک روش‌های کم‌تهاجمی مثل RF یا تکنیک اولتراسوند جوان‌سازی انجام دهند.

3. استفاده از ضد آفتاب: بسیاری از آقایان می‌گویند فرصت کافی برای رسیدگی به پوستشان را ندارند اما ضدآفتاب یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که می‌تواند جلوی بسیاری از سرطان‌های پوستی و انواع لک را بگیرد. توصیه می‌کنیم حتی آقایانی که سن‌شان از 50 سال گذشته‌اند و طاس هستند، روی سرشان هم ضدآفتاب بزنند.

4. مراقبت از خال‌ها و لک‌ها: اگر در کودکی عادت به مصرف ضدآفتاب نداشته‌اید، امکان بروز ضایعات بدخیم در سنین بالا روی پوست وجود دارد. به همین دلیل با مشاهده هر لک یا ضایعه‌ای که به وجود می‌آید یا ظاهری غیرطبیعی دارد یا زخم‌هایی که دیر خوب می‌شوند به متخصص مراجعه کنید.

5. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها: با افزایش سن، رطوبت پوست کم و خشک می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود زمان حمام کردن کوتاه و آب حمام ولرم باشد و حتما داخل حمام تا هنوز پوست مرطوب است از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید تا خشکی، باعث اگزما و مشکلات بعدی نشود.(دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده - متخصص پوست/سلامت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها