در بازی با بحرین بدون استرس بازی کردم

آزمون: در حال حاضر فقط قطر رقیب ماست

جام جم ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران در آستانه رقابت های جام ملت های آسیا در کانون توجه رسانه های مختلف خارجی قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۷۰۳۰
ستاره های ایران از نگاه گاردین

به گزارش جام جم ورزشی ، گاردین، روزنامه و سایت مطرح بریتانیایی در آستانه رقابت های جام ملت های آسیا تیم ملی فوتبال ایران را مورد بررسی قرار می دهد و ستاره های تیم ملی ایران را معرفی می کند.

گزارش گاردین از تیم ایران که در گروه C رقابت ها حضور دارد بدین شرح است. گاردین ابتدا به ستاره های ایران نگاهی می اندازد:

جواد نکونام: در صورتی که ایران در مسابقات جام ملت‌های ایران کارش را خوب انجام دهد، کاپیتان جواد نکونام، می‌تواند رکورد علی دایی، اسطوره فوتبال ایران را پشت سر بگذارد. نکونام که اولین بازیکن ایرانی حاضر در لالیگا است با قراردادی به ارزش بیش از 10 میلیون دلار در سال 2012 برای بازگرداندن استقلال به قهرمانی در لیگ برتر به ایران برگشت و پس از آن دوباره به اوساسونا بازگشت.
اشکان دژاگه: این هافبک، به عنوان بازیکن سال فولام در سال 2014 انتخاب شد و خط دفاعی تیم‌های حریف در انگلیس به خوبی از خطراتی که او می‌تواند در یک تیم ایجاد کند، باخبرند. وی در حال حاضر برای العربی قطر بازی می‌کند.
سردار آزمون: ستاره در حال پیشرفت در ترکیب تیم ملی ایران بدون شک آزمون 20 ساله است. این مهاجم جوان که در تیم روبین کازان روسیه بازی می‌کند، در اوایل سال جاری از آرسنال پیشنهاد داشته است.

سرمربی:
کارلوس کی‌روش: مربی دفاعی سابق منچستریونایتد –زیرا هواداران پرتغال و رئال مادرید خوشحال خواهند بود که حضور او روی نیمکت مربیگری تیمشان را فراموش کنند- عملکرد تیم‌های کی‌روش یا خیلی سرسختانه و یا خیلی منسجم است و این بستگی به دیدگاه شما دارد. ایران در 90 دقیقه در رقابت‌های جام‌جهانی برزیل مانع از گلزنی آرژانتین شد.
سوابق: تیم ملی سه دوره (1968، 1972 و 1976)قهرمان مسابقات جام ملت‌های آسیا شد اما اولین قهرمانی این تیم با پیروزی مقابل میانمار، چین تایپه و هنک‌کنگ به این افتخار رسید و این کمی مانند راهیابی نیوزیلند به مسابقات از اقیانوسیه است.
قهرمان‌های سریالی: پرسپولیس. یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال آسیا است که از سال 1973 تاکنون 9 قهرمانی به دست آورده و بالاتر از استقلال با هشت قهرمانی قرار گرفته است.
لحظات ورزشی ناب: چه کسی می‌تواند 29 نوامبر 1997، اشک‌های جانی وارن و علی دایی را فراموش کند؟ در حالی که نسل طلایی استرالیا تنها 15 دقیقه برای رسیدن به جام‌جهانی فاصله داشت که علی دایی توپی را برای خداداد عزیزی ارسال کرد تا مارک بوسنیچ را ناکام بگذارد و تمام ملت استرالیا را نابود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها