رامبد جوان بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون که میهمان برنامه «بعضیا» شبکه سوم سیما شده بود، اظهاراتی در پخش زنده تلویزیون داشت که به مذاق هموطنان سیستانی خوش نیامده و با انتقاداتی روبه رو شده است.
کد خبر: ۷۵۷۰۲۱
عذرخواهی رامبد جوان از هموطنان سیستانی
جوان در متن زیر که به عنوان متن عذرخواهی از هموطنان سیستانی منتشر کرده است، اعلام کرده که آن صحبت ها فقط یک خاطره بوده است و به هیچ وجه قصد بی احترامی به مردم عزیز سیستان را نداشته است. متن غذرخواهی رامبد جوان را که در صفحه شخصی اش در یک شبکه اجتماعی منتشر شده مشاهده می کنید:
" سلام به همه ی ایرونی های عزیز.
همونطور که قبل تر گفتم همه ی نظرات و کامنتها رو می خونم و از دیشب چه جنجالی راه افتاده! همتون می دونین که من هیچوقت در طول ٢٣ سال کار کردنم برای شاد کردن وخندوندن مردم، هیچ قوم و صنف و جناحی رو مسخره نکردم و باز همتون می دونین که چقدر شاد بودن و خندیدنتون برام مهمه و برای همین خندوانه رو ساختم. خندوانه ای که در طول ١١٥ قسمتش باعث آزردگی هیچ کس نشد.
اگر مردم سیستان بابت خاطره ی من که به نظر خودم خیلی ساده و دوست داشتنی بود(خاطره ام) ناراحت و دلگیر شدن از تک تکشون عذر می خوام. بابتش حتی می تونم در جای بزرگتر از اینجا هم اعلام کنم که همه رو دوست دارم و قصد تمسخر هیچ کس رو ندارم چه برسه به یه قوم باارزش از اقوام باارزش مملکتم که بهش می بالم.
ولی رفقای غیور و دلگیرِ من تا حدود ٢٤ ساعت قبل همه با هم دوست بودیم و من از مهرتون لبریز، چطور می شه که ناگهان بابت یک شوخی که فقط یک روایت بود و نه هیچ چیز طراحی شده، همتون این همه خشمگین می شین و من تبدیل می شم به دشمن سیستان و سیستانی، تبدیل می شم به دشمن فرهنگ، تبدیل می شم به دشمن فقر و زجر و غیرت و استواری و خشکسالی ملتی که برای همه واضح و آشکارِ که چه بودن و چه هستن.؟؟؟ واقعاً این همه حس توهین از من ؟؟؟ این همه حس تمسخر از من؟؟؟
یا شما منو نمی شناسین یا من شمارو تا به حال نشناختم که این همه بی مهری و متاسفانه این همه بی ادبی رو باور ندارم ... که با فحشها و ناسزاهایی مواجه شدم که لحظه ای تصور کردم دشمن سر سخت ایران و ایرانی هستم.
من شمایی که عشق و مهر و ادب سالیانم رو به باد فحش و ناسزا و قضاوتهای بی اساس گرفتین می بخشم. از شمایی هم که از شوخیِ لحظه ای من آزرده شدین عذر خواهی می کنم. یادمون باشه ما هموطنیم و خواهر و برادر. در یک خانواده مطمئن ترین چیز عشق و مهر و بخششه. باز هم دوستتون دارم. و خواهش می کنم به این بی مهری و متاسفانه بی حرمتی پایان بدین. مخلص رامبد جوان." (برترین‌ها)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
آبان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۰
۰
من این برنامه رو دیدم من در استان سیستان و بلوچستان زندگی میكنم و دوستان زیادی از قوم بلوچ و سیستانی دارم با این حال باید بگم واكنش دوستان سیستانی كمی دو از انصافه از این لطیفه ها برای تمام اقوام میگن . برای مشهدی ها هم میگن ولی من بعنوان یه مشهدی هیچوقت ناراحت یا عصبانی نشدم گاهی وقتا لازمه یه خورده آستانه تحمل رو بالا ببریم و همه چیز رو به خودمون نگیریم . ایشون یه بازیگر هستند یعنی با مزگی این خاطره در بیان با همون لهجه خاص هست. یه مطلبی تو همین سایت خوندم كه میگفت خیلی خودتو جدی نگیر چون بقیه هم اینكار رو نمیكنن . من با این برنامه بیشتر از این بازیگر خوشم اومد و شیفته شخصیتش شدم...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۰
۰
سلام برنامه را بادقت تمام دیدم و از ادب ومتانت وحاضر جوابی میهمان لذت بردم اجرای زنده میهمان هم توهین به هیچ گروه ویا منطقه ای نبود ومتاسفانه نمی دانم بعضی ها چرا این همه حساسیت بی مورد دارند
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
رامبدجوان لهجه افغانی صحبت میكردحتی یك كلمه زابلی هم حرف نزدحالابایدبه بیادومثه یه مرد علناعذرخواهی كنه نه بانامه نگاری درفضای مجازی
پروانه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۰
۰
اقای رامبد جوان اجازه توهین به هیچ قوم قبیله ای نداره سیستان هرچی باشه ارزش تمدنش ازتهران بالاتره شهر سیستان قدمتش برمیگرده به دوهزارسال قبل میلاد
مهدی عرب قاینی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
۱
۰
برداران عزیز مثلی هست كه میگه:حرفت رو اول مزه مزه كن بعد بزن---یعنی هر حرفی میخوای بزنی اول به اون حرفت فكر كن-----من یه زابلی هستم---در تاریخ سیستان و بلوچستان سابقه نداره كسی اسم سگش رو زنبور گذاشته باشه---مردم زابل اسم سگا شون رو ببری-گرگی-ملنگ و كلا اسمای وحشتناك میذارن تا دزد یا هر كسی كه خواست به اونجا تجاوز كن قبل از اینكه از سگه بترسه از اسم اون بترسه----بعدش هم اصلا اون لحجه هیچ شباهتی به گویش سیستانی نداشت------حالا گیریم خاطره اون كاملا واقعی بوده چرا قیافه اون بنده خدا رو مسخره كرده؟مگه اونم ساخته دست خداوند نبوده ؟پس كلا داشته مخلوق خدا رو مسخره میكرده-خدا درباره كسایی كه دیگران رو مسخره میكنن چی گفته؟پیغمبر و ائمه چی گفتن؟فرق شوخی با مسخره كردن كاملا مشخصه---یعنی رامبد جوان حتی یه لحظه فكر نكرده كه ممكنه مردم سیستان از كارش ناراحت بشن جالبه بدونین ما سیستانیها تا حالا ادای هیچ لهجه ای رو در نیاوردیم-----راستی سیستانی یه گویش هست نه لهجه
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
منم هیچ توهینی به زابلیا ندیدم تو اون برنامه. آقای جوان گفتن آقاهه زابلی بوده ولی لهجه زابلی نداشت چیزی شبیه به لهجه خراسانیا نه دقیقا خود لهجه شون، شبیهش بود. حالا زابلیا اومدن بگن ما هم كسی هستیم وبه ما توهین شده. بالاخره باید از یه جایی شروع كرد یكی از هنر و علم شروع می كنه یكی از توهین شروع به سر و صدا برای شاخته شدن می كنه. هركی سبك خودشو داره. در جواب دوستی كه گفتن سیستانیا كشته میشن تا داعش اینجا نیاد: به نظرتون كشور ما كه قدرتمند ترین كشور منطقه ست نیروهای ارتش و نیروی انتظامیش هیچ كاره ان؟
سیستانی
United States
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
۰
۰
آقای جوان خیلی انسان خوبی هستند.ولی وقتی لهجه ای رو یاد ندارن و مال اونجا نیستن اما با اعتماد به نفس و اطمینان كامل اومدن لهجهه ی افغانی رو به جای سیستانی استفاده كردن.جدا از اینكه دیگه چی گفتن.ما ظرفیت داریم خوبشم داریم.اگر به كاراكترهایی كه همشهری مون جناب محمدرضا هدایتی تو طنزهای جناب مدیری استفاده كردن توجه كنین میبینین اكثرا با لهجه ی خاصی و كلمات خاصی صحبت می كنند كه اون لهجه سیستانیه.
دلبر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
ای بابا تو هر فیلم و سریالی هر چی آدم آدم رند و زیركه اصفهانی میذارن هر چی آدم دلقكه مشهدی میذارن هر چی آدم ساده است شیرازی می ذارن..بیار هم نشده یكی ازین شهرها ناراحت بشه همشون میخندن و حال میكنن..من نمیدونم چرا این شهرستانهای كوچیك اینقدر ....؟؟؟ ..برنامه ریزی برای تخریب زابلیها؟!!!!! این حرفا چیه بابا خجالت بكشید
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
۰
۰
باسلام
اگر غیرازقوم سیستانی قوم دیگه ای هم بودهمین حرفهارو میزدیدكه اصلا هیچ بی احترامی صورت نگرفته؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها