روابط عمومی قوه قضاییه در رابطه با اظهارات علی مطهری درباره سران فتنه اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۷۵۷۰۱۵
اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با اظهارات علی مطهری

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ادعای مدعی مبنی بر موقت بودن مصوبات شورای عالی امنیت ملی با اصل دوام مقررات و ضرورت تشخیص زمان اجرای مقرره توسط واضع آن مغایر است.

همچنان که مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی صرفا با نسخ توسط همان مرجع فاقد اثر می‌شود (مگر آن‌که در نفس مصوبه زمان معیّنی برای آن معیّن شده باشد)، در خصوص مصوبات شورای عالی امنیت ملی، نیز تا زمانی که مصوبه توسط خود شورا ملغی نشود، به اعتبار خود باقی است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: مطهری از عنوان «شورای عالی امنیت ملی» استنباط کرده است که حداکثر اختیار این مرجع، اتخاذ تصمیمات موقت در شرایط بحرانی است.

اولاً، تشخیص صلاحیت و اعتبار تصمیمات شورا، نظیر سایر نهادهای مشابه، با خود شورای عالی امنیت ملی است و تشکیک شما یا هر شخص دیگری، چیزی از اعتبار تصمیمات شورا نمی‌کاهد.

40 کیلومتری خاک عراق، خط قرمز ایران

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: زمانی که گروهک تروریستی و تکفیری داعش از مرزهای غربی عراق وارد این کشور شد و به نزدیکی مرزهای ایران رسید، در 40 کیلومتری عمق خاک عراق برای گروهک‌های تروریستی خط قرمز کشیدیم و تاکید کردیم اگر از این خط قرمز عبور کنند، با اقدام قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو خواهند شد.

او یادآور شد: در آن زمان دیدیم که گروهک تروریستی و تکفیری داعش با دریافت پیام ما بسرعت از محدوده مورد نظر دور شد.

بررسی پرونده 24 تشکل جدید صنفی و سیاسی

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با میزان از بررسی پرونده 24 تشکل سیاسی و صنفی در جلسه دوشنبه ‌شب کمیسیون ماده 10 احزاب خبر داد و گفت: در این جلسه برخی از تشکل‌های جدید برای فعالیت در عرصه سیاسی کشور درخواست فعالیت ارائه کردند که حزب اتحاد ملت ایران از این جمله بود. امیری گفت: پس از بررسی‌های لازم، پاسخ درخواست این تشکل‌ها اعلام خواهد شد.

چین، هدف جدید متحدان آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در مقاله‌ای به قلم «پپه اسکوبار» نوشته است که چین، یکی دیگر از اهدافی است که واشنگتن و متحدانش نبردی اقتصادی را علیه آن آغاز کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است: کمربندهای خود را محکم ببندید؛ سال 2015، گردبادی در راه است که چین، روسیه و ایران را علیه «امپراتوری هرج و مرج» به مبارزه می‌طلبد.

در این گزارش تصریح شده است: واشنگتن بخوبی می‌داند که رسیدن به یک توافق جامع با ایران، بدون کمک روسیه ممکن نخواهد بود. این توافق هسته‌ای، تنها موفقیت سیاست خارجی اوباما به‌شمار خواهد آمد. با این حال، غرب به طور کاملا تعمدی، ایران و روسیه را هدف تحریم‌های خود قرار داده است. مهم‌ نیست که این کار چگونه طرح‌ریزی شده است؛ حقیقت امر این است که سقوط راهبردی کنونی قیمت نفت، به منزله حمله‌ای مستقیم به ایران و روسیه است.

ایران، تنها کشور خاورمیانه با تولید نظامی بومی

وبگاه آمریکایی گلوبال فایر پاور، ویژه بررسی توانمندی‌های نظامی، فنی و اقتصادی بین‌المللی طی گزارشی تصویری ـ تحلیلی با بیان این‌که ایران از قدرتمندترین کشورهای خاورمیانه است،‌ نوشت: ایران یکی از قوی‌ترین کشورهای خاورمیانه است که با وجود تحریم‌های سازمان ملل دارای برنامه هسته‌ای پیشرفته است.

به گزارش فارس، این وبگاه یادآور شده است: آنچه درواقع ایران را با دیگر کشورهای منطقه متمایز می‌کند، این که ایران قادر است نیازهای نظامی خود را در داخل تولید کند.

کنگره جدید به دنبال اقدام علیه ایران و فلسطین

همزمان با آغاز به کار کنگره جدید آمریکا، سایت دیپلماسی ایرانی به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: در این ماه که جمهوریخواهان کنترل کنگره را در دست گرفته‌اند، بازار اقدام علیه ایران و فلسطین گرم است. برخلاف شکاف‌هایی که میان مجلس نمایندگان و سنا و خود حزب جمهوریخواه درباره اقدامات سیاست داخلی وجود دارد، در رابطه با سیاست‌ها در قبال ایران و فلسطین میان آنها اتحاد وجود دارد. آنها بسرعت می‌خواهند جلوی برنامه هسته‌ای ایران و اقدامات رهبران فلسطین علیه اسرائیل و شکایت از این رژیم در دادگاه جنایی بین‌الملل را بگیرند.

براساس این گزارش، جمهوریخواهان در حال تهیه پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که اگر مذاکرات شکست بخورد، تحریم‌های جدید عملی شوند.

سناتور میچ مک کانل (جمهوریخواه از کنتاکی) رهبر جدید اکثریت سنا اعلام کرده که اجازه رای‌گیری درباره این لایحه را خواهد داد. منابع نزدیک به این لایحه می‌گویند این لایحه حمایت 65 سناتور را در اختیار دارد. این میزان رای می‌تواند موفقیت این لایحه را در برابر وتوی اوباما که پیش از این تهدید کرده بود، تضمین کند.

ضراب: درباره بابک زنجانی هشدار داده بودم

رضا ضراب، تاجر ایرانی مقیم ترکیه که بازداشتش در این کشور چندی پیش به بحرانی داخلی در آنکارا تبدیل شده بود، در گفت‌وگویی با سایت اقتصادنیوز درباره برخی ادعاها درباره مناسبات مالی‌اش با تهران سخن گفته و با رد هرگونه همکاری با دولت دهم، مدعی شده در دوران تحریم به کشورش خدمت کرده و با کمترین هزینه ممکن نسبت به دیگر رقبا، توانسته نقل و انتقال پول برای ایران تحریم شده را به طور قانونی انجام دهد.

او داشتن ارتباط ناسالم اقتصادی با کسی چون بابک زنجانی را رد کرده و گفته این حرف‌ها به او نمی‌چسبد.

ضراب به اقتصادنیوز گفته در مورد بابک زنجانی هشدار داده و برای تمام آنچه کرده و گفته، سند و مدرک دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها