هفته نامه آمریکایی "فرانت پیج مگزین" نوشت: پیشگوها، از روزنامه تایمز لندن گرفته تا "جیمز کارویل" صاحب نظر دموکرات آمریکایی پیش بینی کرده اند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امسال توافق با ایران را درباره برنامه هسته ای ‌اش به سرانجام می‌رساند.
کد خبر: ۷۵۶۸۲۶
توافق هسته‌ای با ایران به سرانجام می‌رسد

این مجله در مقاله‌ای به قلم "بروس تورنتون" نویسنده و خبرنگار آمریکایی نوشت: اوباما با کوله باری از ناکامی های سیاست خارجی مشتاق به دست آوردن یک موفقیت است. اوباما و گروه سیاست خارجی وی باید مسئولیت این قصور را برعهده بگیرند. توافق بد قریب الوقوع با ایران نمونه دیگری از قربانی شدن منافع کشور البته این بار بخاطر به جای ماندن میراثی از اوباماست.

اوباما در مقاله ای مهم در سال 2007 در مجله فارن پالسی نوشت: "ما باید ابتکاری دیپلماتیک و منطقه ای جامع را برای پایان دادن به جنگ داخلی در عراق آغاز کنیم" و وی وعده داد به دیپلماسی آمریکایی به عنوان راهی برای حل مناقشات با ایران و سوریه جانی تازه بدهد. بنابراین وی بارها با ایرانی ها تماس برقرار کرده است.

نویسنده این مقاله در پایان با انتقاد از این رویکرد اوباما نوشت: ما می‌توانیم با رای خودمان دولت را تغییر دهیم.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها