به پیشنهاد جمعیت حمایت از حیوانات

سگ‌های ولگرد تهران آموزش می‌بینند

جام جم سرا: مدیر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل گفت: شهرداری تهران به سگ‌کشی پایان داده و از این پس، سگ‌های ولگرد زنده‌گیری می‌شوند و در صورتی که سگ‌های سالمی باشند برای آموزش در اختیار سازمان‌هایی مثل مدیریت بحران قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۷۵۶۶۲۴
سگ‌های ولگرد تهران آموزش می‌بینند

رضا قدیمی، رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌ زیست شورا دیروز در نشست خبری مشترکی درباره وضع جانوران مضر شهری در مناطق ٢٢گانه تهران صحبت کردند و گزارشی درباره آخرین وضع موش‌های تهران و نیز تغییر رویکرد شهرداری در برخورد با سگ‌های ولگرد ارایه کردند.
اگرچه پیش از این برخی کارشناسان آمار موش‌های تهران را چند ده میلیونی اعلام کرده بودند و کار به جایی رسید که با محاسبه جمعیت موش‌ها و ساکنان تهران بعضی‌ها می‌گفتند به ازای هر تهرانی، ٣ موش در پایتخت زندگی می‌کند اما دیروز، قدیمی گفت که در تهران کمتر از ٢‌میلیون موش زندگی می‌کنند.
از سوی دیگر، حافظی هم آماری را که پیشتر درباره زندگی ٦٠‌میلیون موش در تهران اعلام شده بود اغراق شده و نادرست اعلام کرد و گفت: مقابله با موش‌ها در تهران روند خوبی داشته است. البته گاهی برآوردهای عجیبی درباره جمعیت موش‌های تهران تا ٦٠‌میلیون شنیدیم که تحقیق با روش‌های علمی درباره این موضوع انجام شده است و حدود یک‌میلیون و ٨٠٠‌هزار موش در تهران وجود دارد.
به گفته حافظی، براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، موش‌ها سالانه ٢٣ تن موادغذایی را از بین می‌برند که این میزان برای تغذیه ١٣٠‌میلیون نفر در یک‌سال کفایت می‌کند. یک موش در طول ‌سال تا ١٠ بار توانایی زایمان دارد و در هر بار زایمان نیز می‌تواند ٧ بچه به دنیا بیاورد.

به گفته قدیمی در ٩ ماهه اخیر حدود ٩ تن سم خارجی در نوع پلت و واکس بلوک خریداری شد که این نوع سم به زنجیره تغذیه سالم سایر حیوانات صدمه‌ای نمی‌زند. وی گفت: امسال ٩٠‌هزار تله چسبی کتابی میان مردم و اصناف و ٦٠‌هزار جلد کتابچه آموزش برخورد با موش میان شهروندان توزیع شد. آن‌طور که رئیس شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران می‌گوید در ٩ ماهه امسال ١٦٤‌هزار و ٢٠٥ لاشه موش‌های شهری جمع‌آوری شده است.


سگ‌های ولگرد، آموزش حرفه‌ای می‌بینند

قدیمی درباره سگ‌های تهران گفت که تا پیش از این سگ‌ها با اسلحه کشته می‌شدند اما از بهمن‌ ماه‌ سال قبل کشتن سگ‌های ولگرد ممنوع اعلام شد و بر همین اساس با استفاده از دستگاه بلوپایپ که دارای برد ١٠٠ متری است و کمتر از ٢ دقیقه اقدام به بیهوشی سگ‌ها می‌کند، نسبت به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد اقدام کردیم.
به گفته او، عمده سگ‌ها از مناطق حریم تهران وارد پایتخت می‌شوند. این سگ‌ها پس از زنده‌گیری در محلی نگهداری شده و پس از انجام معاینات اولیه، در صورتی که دارای بیماری حادی باشند، با دارو کشته و راهی کوره‌های لاشه‌سوزی می‌شوند اما در صورتی که مریضی خاصی نداشته باشند، تحت عمل جراحی عقیم‌سازی قرار گرفته و پس از ١٠ روز نگهداری و مصرف آنتی‌بیوتیک در اختیار مراکز آموزشی قرار خواهند گرفت.
به گفته قدیمی، جمعیت حمایت از حیوانات پیشنهاد کرده است که این سگ‌ها برای آموزش امدادی در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار گیرند و این یکی از اقداماتی است که در آینده دنبال می‌شود. (با تلخیص: شهروند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهتا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
۰
۰
چقدر خوب
خوبه كه حیوونای بیچاره دیگه كشته نمیشن
فرزانه جمالی كیان
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۰
۰
ممنون بهترین كاری است برای آموزش سگ های ولگرد در روستاها از همین سگها برای نگهداری خانه و دام شان استفاده می شود خیلی هم باهوش هستند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها