این کمربند هوشمند با تشخیص وضعیت شکم فرد، خود را گشادتر یا تنگ‌تر خواهد کرد

کمربند هوشمند برای پرخوران

در نمایشگاه امسال یک کمربند هوشمند طراحی شده است که با اندازه‌گیری فشار وارده می‌تواند روی کمر کاربر، تنگ‌تر و یا گشادتر شود.
کد خبر: ۷۵۶۶۰۱
کمربند هوشمند برای پرخوران

جام جم کلیک: ابزارهای دیجتالی انسان را روزبه‌روز بیشتر به سوی تنبلی پیش می‌برند و در این میان نمونه بارز این فرایند را می‌توان در رونمایی از کمربندی هوشمند در نمایشگاه CES سال جاری مشاهده کرد. در بسیاری از موارد افراد پس از خوردن غذا با مشکل تنگ شدن بند کمربند روبرو می‌شوند و این کمربند برای این شرایط کاملا ایده‌آل است.

این کمربند به حس‌گر فشار مجهز است و درصورتی که حس کند که وضعیت کمربند روی کمر صاحب آن کاملا مناسب نیست برای تنگ یا گشاد کردن خود اقدام می‌کند و این کار به‌صورت خودکار و بدون اینکه کسی متوجه آن شود انجام خواهد پذیرفت.

در این میان گزارش از فرایند عملکرد کمربند نیز به تلفن همراه هوشمند کاربر آن ارسال خواهد شد تا بتواند دریابد که در چه زمانی‌هایی بیشتر از حد غذا خورده‌ است. این ارتباط به کمک سامانه ارتباطی بلوتوث صورت می‌پذیرد و نیاز به امکانات پیچیده‌ای نخواهد داشت.

ظاهر این کمربند به‌هیچ‌عنوان هوشمند بودن آن را نشان نمی‌دهد زیرا بدنه این دستگاه از جنس استیل پوشیده شده است و در نگاه افرادی که از کارایی آن اطلاعی ندارند مانند یک کمربند اسپرت عادی به‌نظر می‌رسد که این امر از جمله مزایای این کمربند هوشمند است.

این دستگاه RobynBeck نام داشته و درحال حاضر تنها نرم‌افزار آن برای سیستم‌عامل همراه محصولات شرکت اپل یعنی iOS ساخته شده است؛ قیمت این کمربند هوشمند هنوز مشخص نشده است و زمان عرضه قطعی آن نیز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها