جام جم ورزشی: ساکرنت در گزارشی پیش‌بینی‌ کرد که تیم ملی فوتبال ایران در گروه C رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا صدرنشین شود.
کد خبر: ۷۵۶۲۰۷
پیش‌بینی صدرنشینی ایران در گروه C از سوی ساکرنت

ساکرنت در گزارشی به بررسی وضعیت گروه C رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پرداخت و نوشت: انتظار می‌رود ایران که بازوبند کاپیتانی‌اش در اختیار جواد نکونام است، به عنوان صدرنشین گروه C جام ملت‌های آسیا به دور بعد صعود کند.

بزرگترین رویداد فوتبالی آسیا از نهم ژانویه (19 دی) در استرالیا آغاز می‌شود. یک نگاه اجمالی به رنکینگ اخیر فیفا نشان می‌دهد که ایران، در رده 51 جهان، قوی‌ترین تیم این گروه است. ایرانی‌ها مرحله مقدماتی را بدون شکست پشت سر گذاشتند و پس از ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی چهارمین مدعی برای کسب جام قهرمانی هستند. با این حال اگر آنها می‌خواهند صدرنشین گروه شوند، باید با سه تیم رقابت کنند.

قطر به عنوان یکی از تیم‌های آماده راهی این مسابقات شد. یک قهرمانی درخشان در جام خلیج فارس در ماه نوامبر بر اعتبار این تیم افزود؛ در حالی که اولین پیروزی این تیم مقابل استرالیا در یک دیدار دوستانه در ماه اکتبر نیز پیروزی مهمی برای تیم 95 رنکینگ فیفا به شمار رفت.

امارات متحده عربی پس از راهیابی به جمع 100 تیم برتر دنیا در رنکینگ فیفا در سال 2012، در این رنکینگ باقی ماند و در حال حاضر در رده هشتاد و یکم است. آنها نیز بدون شکست در مرحله مقدماتی راهی این مسابقات شدند.

بحرین که در رده‌بندی فیفا در مکان 122 و در آسیا چهاردهم است، ضعیف‌ترین این تیم گروه به شمار می‌رود اما مسابقات این تیم در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا شامل یک پیروزی یک بر صفر و یک تساوی بدون گل مقابل قطر، حریف این تیم در استرالیا بود. این نشان می‌دهد که آنها می‌توانند برای رقابت در استرالیا به میدان بروند.

این گزارش معتقد است که دیدار میان دو تیم امارات و قطر، مهم‌ترین مسابقه گروه C جام ملت‌های آسیا است که باید به تماشایش نشست و سپس به معرفی مهم‌ترین بازیکنان چهار تیم پرداخته و در کنار محمد سلمین (بحرین)، خلفان ابراهیم (قطر) و علی وهیبی (امارات) از اشکان دژاگه در تیم ملی ایران نام برد و نوشت:

دژاگه، مهاجم 28 ساله تیم ملی ایران در استرالیا بسیار تأثیرگذار خواهد بود. او با حضور در تیم‌های هرتابرلین و وولفسبورگ در آلمان و زدن پنج گل در 43 بازی برای فولام در انگلیس بین سال‌های 2012 تا 2014 تجربه بازی در فوتبال اروپا را دارد.

اشکان دژاگه در فصل 14-2013 هواداران فوتبال در لیگ برتر انگلیس را با درخشش در فولام هیجان‌زده کرد.

ساکرنت در ادامه این گزارش نوشت: آیا تیمی هست که بتواند ایران را مهار کند؟ تیمی که از زمان میزبانی این مسابقات تاکنون در تمام دوره‌ها حضور داشته و در سال 1968 توانسته اولین قهرمانی‌اش را به دست آورد. ایران یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبایش در گروه C قرار دارد.

ایرانی‌ها که مرحله مقدماتی را به خوبی پشت سر گذاشتند، چشم‌هایشان را به شدت روی این موضوع تمرکز کرده‌اند که هنوز هم در آسیا حرفی برای گفتن دارند. تیم ملی به دنبال چهارمین قهرمانی است تا با رکورد ژاپن در این بازی‌ها برابری کند.

سه تیم دیگر در این گروه به یک اندازه برای صعود یا حتی صدرنشینی خوش‌بین هستند. بازی اول گروه بین دو تیم امارات و قطر می‌تواند اشاره‌ای زودهنگام در خصوص تیم‌های صعود کننده از این گروه بدهد. بحرین در بازی بعدی در ملبورن به مصاف مدعی گروه C می‌رود.

پیش‌بینی جدول گروه C پس از پایان مرحله گروهی:

1- ایران
2- قطر
3- امارات متحده عربی
4- بحرین

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها