حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره این بخش از سخنان دیروز رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که «خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، به جای آن‌که قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم»، گفت: این اظهار نظر رئیس‌جمهور محترم در حالی است که مراجعه به رفراندوم در دو جای قانون اساسی آمده که دو نوع متفاوت با یکدیگر است.
کد خبر: ۷۵۶۱۶۲
نقد شریعتمداری به سخنان رئیس‌جمهور

شریعتمداری در گفت‌وگو با فارس افزود:‌ نوع اول، رفراندوم تقنینی است که موضوع اصل 59 قانون اساسی است. براساس آن در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌توان اِعمال قوه مقننه را از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم انجام داد. همین اصل تاکید دارد که درخواست مراجعه به آرای عمومی (رفراندوم تقنینی) باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد. شریعتمداری افزوده است: بنابراین با این نوع از رفراندوم نمی‌توان مجلس را دور زد.

مدیرمسئول کیهان درباره نوع دوم رفراندوم در قانون اساسی هم گفت: ‌«نوع دیگر رفراندوم یعنی رفراندوم قانون اساسی در اصل 177 آمده و موضوع آن، فقط تجدید نظر یا بازنگری در قانون اساسی است. این رفراندوم منوط به فرمان رهبری است و اجرای آن از مجلس نمی‌گذرد. اما بعید است منظور آقای رئیس‌جمهور در سخنان دیروز، تغییر قانون اساسی باشد.»

تعطیلی دفتر 17 شبکه ماهواره‌ای در کشور

پورفلاح، معاون اطلاعات داخلی وزیر اطلاعات در چهارمین همایش آیین برادری در شهرستان بم گفت: دشمنان به اسم شیعه 17 شبکه ماهواره‌ای ایجاد کردند که دفاتر آنها در داخل کشور توسط نظام جمهوری اسلامی تعطیل شد.

به گزارش فارس، او همچنین یادآور شد: آنچه برای ما ملاک است، بیانات رهبری است که اختلاف بین شیعه و سنی را حرام اعلام کردند.

1000 سوال بهارستانی‌ها از وزرا

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور دیروز در حاشیه برگزاری کنفرانس اقتصادی در جمع خبرنگاران با بیان آن‌که تعداد سوالات نمایندگان مجلس از وزیران دولت یازدهم نسبت به ادوار گذشته از حد متعارف بیشتر بوده، گفت: از ابتدای آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید بیش از هزار پرسش از وزیران از سوی نمایندگان طرح شده است.

به گزارش ایرنا، او بیان کرد: تکرار موضوع پرسش‌ها از سوی نمایندگان یکی از مشکلات فعلی وزیران دولت یازدهم است و گاهی وزیر مجبور است درباره یک موضوع بارها به مجلس رفته و توضیح دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۰
با سلام ضمن تشكر از همه دوستانی كه نظر دادند من یك سوال دارم آن هم این است شما كه می گویید باید آزادی اندیشه باشد باید تحمل مخالف را داشته باشیم باید اجازه بدهیم مخالفان حرفهایشان را بزنند درود بر مخالف من پس چرا اینقدر به صحبت ها و نقدهای یك روزنامه نگار حساس هستید احساس نمی كنید با این كار اولین نقد به خودتان وارد است كه نمی توانید تحمل مخالف كنید در این صورت چرا انتظار دارید مخالفت شما را قبول كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها