کارگردان مستند «آسید مهدی» هدف از ساخت این مستند را آشنایی جوانان با شخصیت مرحوم سید مهدی قوام دانست و گفت: مناسب دیدم جوانانی که شاید نام ایشان را نشنیده باشند، با دیدن این مستند با این معلم اخلاق آشنا شوند.
کد خبر: ۷۵۶۰۶۲
می خواستم جوانان با «آسید مهدی» آشنا شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، بابک مینایی، کارگردان مستند «آسید مهدی» با حضور در استودیوی «سینماعمار» از اکران موفق این اثر در جشنواره فیلم عمار سخن گفت.

وی فعالیت در حوزه نریشن خوانی را مقدمه آشنایی با مستندسازی عنوان کرد و افزود: این روزها گاه از موضوع امر به معروف و نهی از منکر از منظر دینی و روانشناختی، تعبیری دیگر می شود؛ شاید همه به این مسئله واقف نباشند که یک فرد ناهی از منکر خود باید واجد هفت شرط باشد بنابراین نباید بر هر مقوله ای نام امر به معروف و نهی از منکر نهاد.

مینایی هدف از ساخت این مستند را آشنایی جوانان با شخصیت مرحوم سید مهدی قوام دانست و گفت: مقوله ای که این روزها بسیار از آن دم می زنیم، موضوع اخلاق بعنوان حلقه مفقوده ارتباطات بین فردی است؛ بیش از پنج دهه از فوت سیدمهدی قوام می گذرد و مناسب دیدم جوانانی که شاید نام ایشان را نشنیده باشند، با دیدن این مستند با این معلم اخلاق آشنا شوند.

وی همچنین ضمن ارائه توضیحاتی درباره داستان این اثر گفت:این مستند کاری 49 دقیقه ای برگرفته از زندگی نامه مرحوم سیدمهدی قوام است؛ اینکه نصب ایشان به چه کسی می رسد، چگونه طلبه می شوند؛ ایشان همچنین داماد آیت الله فیروزآبادی بودند که در این مستند مسائل مربوط به خانواده و شاگردان تا زمان درگذشت ایشان در سال 42 مرور می شود.

در ادامه این گفت و گوی رادیویی محمدرضا امامقلی، نویسنده و کارگردان مجموعه سریالی «کالای کشتار» با حضور در استودیوی «سینماعمار» به معرفی این اثر ضد صهیونیستی پرداخت.

«کالای کشتار» دعوت عمومی برای تحریم اسرائیل

امامقلی این مستند را دعوتی برای تحریم کالاهای صهیونیستی دانست و افزود:هم اکنون پنج قانون، مصوبه مجلس و مورد تایید شورای نگهبان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین موجود است؛ متاسفانه برخی کالاها با عنوان تحتِ لیسانس تولید می شوند که بصورت غیرمستقیم برای شرکت اولیه سودآوری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مستند «کالای کشتار» نخستین بار در جشنواره عمار اکران شده است، گفت: قسمت اول این مجموعه با نام گرم بنوشید از سوی سفیر فیلم در شبکه اجتماعی موجود است؛ قسمت های دیگر این مجموعه نیز به معرفی نام های تجاری می پردازد و سفیر فیلم برای ارائه تک تک این کارها در آینده برنامه دارد.

امامقلی افزود: زمانی حضرت امام(ره) فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را سیل خواهد برد؛ دعوت می کنم این سیل را زودتر راه بیاندازیم تا این غده سرطانی از دنیا حذف شود.

این برنامه با تهیه کنندگی محمدجواد طالبی و با اجرای علی فروغی اصل از محل برگزاری جشنواره فیلم عمار روانه آنتن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها