مسئول اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار به «جام‌جم»خبر داد

عمار؛ سکوی تقویت سینمای استراتژیک

پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار امروز میزبان آثاری از حاتمی‌کیا و ده‌نمکی است

استقبال مردم از جشنواره فیلم عمار

پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی امروز با استقبال بالای تماشاگران وارد پنجمین روز برگزاری خود می‌شود که نمایش فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و کارگاه آموزشی مسعود ده‌نمکی بر شور و حرارت این رویداد فرهنگی و هنری خواهد افزود.
کد خبر: ۷۵۶۰۰۴
استقبال مردم از جشنواره فیلم عمار

به گزارش جام‌جم، جشنواره فیلم عمار که به مناسبت حماسه مردمی 9 دی و از سال 89 شکل گرفته و امسال پنجمین دوره خود را می‌گذراند، حالا به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی با موضوع بیداری اسلامی و جهانی و نمایش فیلم‌های متعهد و ارزشی شناخته می‌شود و جای خود را میان اهالی سینما و به دلیل گستردگی و پخش آثار در کانون‌های مساجد سراسر کشور بین همه مردم باز کرده است.

سینما فلسطین تهران که این روزها به عنوان پایگاه اصلی و پاتوق پنجمین جشنواره فیلم عمار روز و شب‌های شلوغ و پرنشاطی را سپری می‌کند، روز گذشته هم مملو از جمعیت مشتاق و علاقه‌مند به وجه متعهدانه، دغدغه‌مند و ارزشی سینما بود.

نمایش 50 فیلم برگزیده داستانی، مستند، پویانمایی و نماآهنگ داخلی و خارجی باعث شده بود تماشاگران از ساعت 13 تا 23 مدام میان سالن‌های مختلف سینما فلسطین در رفت و آمد باشند.

در نخستین سئانس سالن شماره یک فیلم مستند «عمار انقلاب» به کارگردانی یاسر مرادی به نمایش درآمد و در همین نوبت نمایش و در سالن شماره 2 فیلم داستانی «سایه‌بان» ساخته حسن هاشمی‌نسب برای علاقه‌مندان پخش شد.

فیلم پویانمایی «پست نگهبانی» به کارگردانی برزو فرشاد، مستند «اهل سنت ایران» ساخته محسن اسلام‌زاده با موضوع جنگ نرم، مستند «کسمه جان» به کارگردانی بهزاد رسول‌زاده با موضوع بیداری اسلامی و جهانی و داستانی «لبه پرتگاه» ساخته یعقوب غفاری اسامی برخی از فیلم‌هایی هستند که دیروز در سینما فلسطین روی پرده رفتند و با استقبال مخاطبان مواجه شدند.

کارگاه‌های آموزشی هم طبق روال هر روز در دو نوبت صبح و عصر در سالن شماره 3 سینما فلسطین برگزار شد که طی آن محسن آقایی «آشنایی با اصول مقدماتی تدوین» را به سینمادوستان آموزش داد و مهرداد جلوخانی و مهدی زمانپور کیاسری هم به‌طور مشترک به آموزش فشرده «کارگردانی و صداگذاری مستند» پرداختند و به صورت موردی فیلم مستند «مشتی اسماعیل» را بررسی کردند.

حسن رحیم‌پور ازغدی هم با موضوع فرهنگ و هنر متعهد از ساعت 18 تا 19 و 30 دقیقه روز گذشته در سالن شماره 3 سینما فلسطین برای علاقه‌مندان حوزه سینما به‌سخنرانی پرداخت.

«چ» مهمان ویژه جشنواره

نمایش فیلم «چ» ساخته تحسین‌شده ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از مهم‌ترین اتفاقات امروز جشنواره مردمی فیلم عمار است. این فیلم که به حضور شهید مصطفی چمران در غائله پاوه سال 58 می‌پردازد و در اکران جشنواره سال گذشته فیلم فجر و اکران عمومی مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته بود، به عنوان مهمان ویژه پنجمین جشنواره فیلم عمار ساعت 21 و 30 دقیقه امشب در سالن شماره 2 سینما فلسطین برای علاقه‌مندان به این فیلم و سینمای ابراهیم حاتمی‌کیا به نمایش درمی‌آید. حضور احتمالی این فیلمساز محبوب و شناخته‌شده سینمای جنگ و دفاع مقدس می‌تواند یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات و ساعت‌های پنجمین جشنواره فیلم عمار را رقم بزند.

کارگاه آموزشی ده‌نمکی

بجز حاتمی‌کیا امروز جشنواره فیلم عمار میزبان مسعود ده‌نمکی، کارگردان تلویزیون و سینما هم خواهد بود.

مسعود ده‌نمکی که با کارگردانی «اخراجی‌ها» و فروش بالای این فیلم توانست در سینما نیز به شهرت برسد و این موفقیت را با ساخت قسمت‌های بعدی این اثر و کارگردانی آثار دیگری چون «رسوایی» و «معراجی‌ها» ادامه دهد، از ساعت 13 تا 15 با حضور در سالن شماره 3 سینما فلسطین برای علاقه‌مندان به سینما و عرصه فیلمسازی کارگاه آموزشی سوژه‌یابی در سینما را برگزار می‌کند.

کارگردانی که گرچه همه آثارش با نقدهای جدی و گاه منفی برخی منتقدان مواجه شده و همیشه محل بحث‌های موافق و مخالف و صفر و صدی حیرت‌انگیزی میان طیف‌های مختلف تماشاگران بوده، اما دست‌کم به دلیل سوژه‌یابی درست و موقعیت‌سنجی توانسته در گیشه‌ها عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و تماشاگران فراوانی را به سینما بکشاند یا پای گیرنده‌های تلویزیونی بنشاند. بنابراین برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی از سوی مسعود ده‌نمکی دور از انتظار نبود که مسئولان و برگزارکنندگان پنجمین جشنواره فیلم مردمی عمار درباره آن پیشدستی کردند. گفتنی است، ده‌نمکی در مراسم افتتاحیه این جشنواره به پاس سال‌ها فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر متعهدانه مورد تجلیل قرار گرفته بود.

«تصویربرداری مقدماتی» هم دیگر کارگاه آموزشی امروز جشنواره است که از ساعت 10 تا 12 از سوی علی قاسم‌زاده برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

امروز علاوه بر نمایش ویژه فیلم «چ» و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بخش اعظم جشنواره همچون دیگر روزها به اکران فیلم‌های مختلف مربوط می‌شود و بیش از 40 فیلم داخلی و خارجی برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.

مستند «رنگ و نارنگ» ساخته داریوش نیکبخت با موضوع اقتصاد مقاومتی، مستند «دو یار دیرین» به کارگردانی سیدمهدی مویدی با موضوع تاریخ معاصر ایران، «ختم فتنه» ساخته ایمان یونسی، «من تهرانی بودم» به کارگردانی سجاد ایمانی با موضوع حرکت‌های خودجوش مردمی، نماآهنگ «نوجوان فلسطین» ساخته محسن همتی‌نژاد، مستند «اروند» به کارگردانی محسن حاج‌کرمی با موضوع نقد درون‌گفتمانی و «مدافعان نبل و الزهرا» ساخته طه فروتن با موضوع بیداری اسلامی و جهانی نام بعضی از آثاری است که تماشاگران می‌توانند امروز به تماشای آنها بنشینند، ضمن این‌که جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون و سازنده آثاری چون «ورود زنده‌ها ممنوع» و «طاووس‌های بی‌پر» هم امروز با فیلم داستانی «سرزمین بارانی» در جشنواره حاضر خواهد بود. فیلم او ساعت 13 امروز در سالن شماره 2 سینما فلسطین به نمایش درخواهد آمد. پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار که با دبیری نادر طالب‌زاده برگزار می‌شود تا جمعه این هفته ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها