کوچکترین پدر و مادرها در دنیا هم موضوع تازه‌ای نیست

موج تازه شبکه‌های اجتماعی: کوچکترین والدین دهه ۸۰ [+عکس]

جام جم سرا: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هر چند گاه موضوعی مثل موج بالا می‌آید و دست به دست روی قطرات این دریای الکترونیک می‌چرخد که تازه‌ترینش، انتشار عکس جوان‌ترین پدر و مادرهای متولد دهۀ ۸۰ ایرانی است.
کد خبر: ۷۵۵۸۲۶
موج تازه شبکه‌های اجتماعی: کوچکترین والدین دهه ۸۰ [+عکس]

انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی بتازگی واکنش‌هایی را نیز در رسانه‌ها و افکار عمومی داشته، اما این موضوع برای مردم جهان اتفاق تازه‌ای نیست.

با اینکه سن ازدواج در جهان و همین طور کشورمان هر لحظه بالا‌تر می‌رود، گهگاهی خبرهایی از زوج‌ها و یا والدین کم سن و سال در گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد.

پدر ۱۲ ساله و مادر ۱۵ ساله

«شان استوارت» ۱۲ ساله و «اما وبستر» ۱۵ ساله در ۲۰ ژانویه ۱۹۹۸صاحب فرزند می‌شوند تا در صدر اخبار بریتانیا قرار بگیرند. اما آن‌ها در کارشان تنها نبودند ۱۲ سال بعد پدر دیگری لقب این پدرو مادر جوان را از آن‌ها گرفت. ولی قصه «شان» و «اِما» به جای خوبی نرسید زیرا در ۱۲ سالگی کودکشان، «اما» از «شان» جدا شد و با فرد دیگری ازدواج کرد و «شان» نیز قصه پدر جوان دیگر بریتانیا را در زندان این کشور شنید.


پدر ۱۳ ساله، مادر ۱۵ ساله

یک بچه مدرسه‌ای در انگلستان در سال ۲۰۰۹ پدر شد. با این اتفاق «آلفی پاتن» ۱۳ ساله توانست رکورد جوان‌ترین پدر بریتانیا را که در اختیار یک پدر ۱۵ ساله بود جابه جا کند. مادر این نوزاد همکلاسی آلفی است که زمان تولد فرزندش ۱۵ سال داشت. بعد از این اتفاق پدرو مادر این پسربچه به عنوان بد‌ترین پدر و مادر انگلستان انتخاب شدند.


مادر ۱۱ ساله

«ترزا میدلتون» در ۱۱ سالگی باردار شد و با اینکه همه وی را به سقط جنین وادار می‌کردند اما او با سن کمی که داشت تصمیم گرفت فرزندش را نگهدارد چون محبت زیادی نسبت به کودکش داشت و این امر باعث شد ترزا در سال ۲۰۰۶ جوان‌ترین مادر بریتانیا انتخاب شود.


پدر ۱۳ ساله، مادر ۱۲ ساله

در آوریل سال ۲۰۱۴ خبر بچه دار شدن یک زوج کم سن و سال دوباره مردم انگلستان را متعجب کرد. این دختر زمانی از پسری ۱۲ ساله باردار شد که هنوز در مقطع ابتدایی درس می‌خواند. به گفته برخی منابع نزدیک به خانواده این زوج کم سن و سال این دو باهم تصمیم گرفتند که برای تداوم عشق و محبتشان به صورت آگاهانه بچه دار شوند. مادربزرگ این نوزاد۲۷ سال دارد و به عنوان جوان‌ترین مادربزرگ بریتانیا انتخاب شد.


مادر ۱۵ ساله با دو فرزند

«آلیشا گرکسون» یکی از جوان‌ترین مادران دنیاست که دو فرزند دارد. آلیشا دختری خجالتی بود که در منطقه‌ای به غیر از محل تولدش زندگی می‌کرد و به خاطر لهجه محلی‌اش توسط همکلاسی‌هایش مدام مسخره می‌شد تا اینکه یک روز آلیشا در حالی که ۱۲ سالش بود مادر شد. او توانست تا ۲۲ دقیقه قبل از زایمان این موضوع را حتی از مادرش مخفی کند. آلیشا در ۱۴ سالگی نیز برای بار دوم باردار شد تا در ۱۵ سالگی صاحب دو فرزند باشد.


مادر ۱۳ ساله

«هلنا دین» استرالیایی تنها ۱۳ سال داشت که فرزندش را در آغوش گرفت. هلنا درباره بارداری و زایمان می‌گوید که احساس تلخ و شیرینی را سپری کرده است. شیرین از این لحاظ که نوزادش را در آغوش کشیده و تلخ برای اینکه هنوز خودش کودک است و دلش می‌خواهد دوران کودکیش را بگذراند و بازی کند. همکلاسی‌های او در مدرسه در حال درس خواندن هستند اما باید در خانه بنشیند و کتابهایی درباره مادر شدن بخواند.


هندوستان مرکز زوج‌های کوچک

کشور هندوستان مرکز ازدواج‌های غیرمتعارف و عجیب و غریب است که هرچند وقت یکبار سوژه رسانه‌های جهان می‌شود. بسیاری از عکاسانی که به این کشور سفر می‌کنند عکس‌های متعددی از ازدواج کودکان و نوجوانان و مادران کم سن و سال این کشور گرفته‌اند که بازتاب‌های رسانه‌ای فراوانی داشته است اما نام و نشان درست و اطلاعات دقیقی از این زوج‌ها و مادر کم سن و سال در دسترس نیست. (عطیه همتی/مجله مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۸
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
۳
۵
اینا پدر مادر واقعی نیستن اینا بخاطر اینكه نتونستن جلو شهوتشون بگیرن پدر مادر شدن
سما
-
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
اشتباه میكنی
كاربر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
۱
۱
مگه خاله بازیه
ف.ر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۲
۲
آدم بدش میاد وقتی این خبرها رو میخونه. هرچیزی به وقت خودش قشنگه
مهسا99
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۳
۱
11سال؟؟؟؟یا خدا ...
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۱
۱
چطوری یه پسربچه 12 ساله میتونه پدر شه!!!!!!!!!!!
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۴
با 30 سال سن هنوز انقدر خامی داریم كه موندیم بچه آیندش چی بشه ، همش درگیریم كه چیكار كنیم واسش چیكار نكنیم ، اینا بدون هیچ تجربه ای چیكار میخوان بكنن ؟
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۲
الله و اكبر!این چه وضشه آخه!!!به اینا میشه گفت پدر و مادر؟صد رحمت به ما مجردای سرگردان.

نیازمندی ها