مزارع شمال دوباره داغدار می شود

سرنوشت شوم پنبه درانتظار برنج + عکس

حمایت دولت از تولیدات کشاورزی

واردات برنج به ایران قطع شد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون واردات برنج به کشور به طور کامل قطع شد.
کد خبر: ۷۵۵۶۳۲
واردات برنج به ایران قطع شد

خلیل آقایی امروز شنبه همایش تجلیل از هشت کشاورز نمونه ملی مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: در دوسال گذشته در بسیاری از محصولات واردکننده بودیم و حتی در استان مازندران هم واردات برنج داشتیم که به ضرر کشاورزان و شالیکاران بود اما از ابتدای سالجاری تاکنون حتی یک کیلوگرم برنج هم وارد نکردیم.

وی افزود: هم اکنون نه تنها تعرفه واردات برنج را تا 40 درصد افزایش دادیم حتی ثبت سفارش هم با این درصد بالا پذیرفته نمی شود و این به معنی برداشتن گام اول حمایت از تولید است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با بیان اینکه باید فرهنگ تولید را در جامعه همگانی کنیم؛ افزود: همه مسئولان نظام مدیون و بدهکار مردم به خصوص کشاورزان و تولید کنندگان هستند.

آقایی گفت: تنها راه توسعه پایدار و همه جانبه کشور استمرار و توسعه تولید است و باید سیر تکاملی را طی کند.

وی افزود: امنیت غذایی در گرو گسترش تولید است و زمانی می توانیم به استمرار و توسعه تولید امیدوار باشیم که برای کشاورزان از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد.

آقایی اظهار داشت: سیاست دولت براین است که تولید کنندگان ما به لحاظ درآمد و رفاه اجتماعی در سطح بالایی قرار گیرند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس درباره آیین تجلیل از کشاورزان نمونه مازندران، گفت: این حرکت می تواند زمینه تشویق و حمایت از تولید کنندگان را فرهم آورد.

همایش تجلیل از هشت کشاورز نمونه ملی مازندران با همت مرکز پژوهش و توسعه دفتر حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در دانشگاه آزاد واحد بابل با حضور مسئولان و تولید کنندگان برگزار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها