جام جم ورزشی: او یکی از برترین بازیکنان نسل خودش به شمار می رود، بازیکنی که نامش از مرزها عبور کرد تا حتی مشتری خارجی هم برای او پیدا شود.
کد خبر: ۷۵۵۳۵۲
دختری که تا مرز لژیونر شدن پیش رفت +عکس

به گزارش جام جم ورزشی ، نامش مائده برهانی است و 26 سال دارد. برهانی هم اکنون با تیم دانشگاه آزاد در این فصل از رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان حضور دارد. برهانی یکی از برترین بازیکنان کنونی والیبال بانوان ایران به شمار می رود، بازیکنی که حتی مشتری خارجی هم پیدا کرد. اما چه شد که این بازیکن راهی برای حضور در باشگاه های خارجی پیدا نکرد؟ وی در این رابطه به جام جم ورزشی می گوید : «یکبار به همراه تیم ملی والیبال به یک اردوی تدارکاتی در کشور آذربایجان رفتیم. آنجا یک بازی دوستانه با باشگاهی به نام آذربیل داشتیم. از طرف همان باشگاه پیشنهادی به من شد و حتی مبلغ قرارداد را هم اعلام کردند ولی با توجه به شرایط ورزش زنان کشورهای خارجی و البته شرایطی که بازیکنان زن مسلمان دارند حضور در این تیم منتفی شد. من به عنوان یک بازیکن مسلمان باید با پوشش کامل اسلامی بازی کنم و برای همین حضور من و یا هر بازیکن دیگری در لیگ های خارجی منتفی است مگر اینکه فدراسیون بین المللی والیبال فکر به حال بازیکنانی مثل ما بکند و اجازه دهد با همین پوشش به فعالیت خود در لیگ های خارجی ادامه بدهیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد چرا که بازیکنان والیبال بانوان ایران توانایی های زیادی دارند.»

این ملی پوش البته از نگرش هایی که نسبت به والیبال بانوان می شود ناراحت است. او می گوید حتی به اندازه نیمی از اهمیتی که به والیبال آقایان داده می شود به والیبال بانوان اهمیت نمی دهند. برهانی در این رابطه نیز خاطر نشان کرد:« برخی از مدیریت ها در حوزه والیبال بانوان ضعیف عمل می کنند و این اصلا قابل پذیرش نیست. والیبال بانوان را جدی نمی گیرند. این گونه نگرش ها باید تغییر کند در غیر اینصورت برای پیشرفت بیشتر موانع زیادی خواهیم داشت. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها