رضا عنایتی، مهاجم تازه استقلال از بازگشت دوباره به تیمش می‌گوید

بازی کنار جوانان به من انگیزه می‌دهد

بالاخره بخت با رضا عنایتی یار شد تا بار دیگر و آن هم پیش از پایان دوران فوتبالش لباس تیمی که با آن به اوج رسید، بپوشد.
کد خبر: ۷۵۵۱۴۷
بازی کنار جوانان به من انگیزه می‌دهد
او برای این مهم خیلی تلاش کرد تا سرانجام امیر قلعه‌نویی آرزوی چند سال اخیر او را این‌گونه برآورده کرد که این بازیکن را به استقلال بازگرداند؛ بازیکنی که سابقه آقای گلی با پیراهن استقلال را دارد، حالا از انگیزه‌هایش حرف می‌زند و مانند یک جوان تازه استقلالی شده....

در این چند سال تقریبا هر ساله با زبان یا بدون اشاره مستقیم می‌گفتی که دوست داری به استقلال برگردی اما شرایط برایت مهیا نمی‌شد. الان که به این شرایط مورد علاقه‌ات رسیدی چه حالی داری؟

خدا را شکر می‌کنم و انصافا از این انتخابم خوشحال هستم. به تیمی برگشتم که روزهای خوبی در آنجا داشتم و دلم برای هواداران استقلال تنگ شده بود. امیدوارم مثمرثمر باشم و مطمئن باشید چه بازی کنم و چه بازی نکنم، تمام توانم را برای موفقیت استقلال به کار می‌گیرم.

تو ابتدای همین فصل هم تا مرز آبی‌پوش شدن پیش رفتی...

بله! با من صحبت شد و من هم خودم را مهیای بازگشت به استقلال کرده بودم، اما باز هم قسمت نشد. اصلا این چند ساله من تقریبا هر فصل می‌خواستم به استقلال برگردم اما شرایط مهیا نمی‌شد...

از این که نتوانی برگردی ناامید نمی‌شدی؟

من برای رسیدن مجدد به استقلال حتی شده دو سال دیگر هم خودم را در شرایط مسابقه نگه می‌داشتم این کار را می‌کردم تا به این تیم برگردم...

چرا؟ مگر استقلال چه تفاوتی با دیگر تیم‌ها دارد؟

همین که الان در این مدت کوتاه که از استقلالی شدن من گذشته و من بیش از 15 ـ 10 مصاحبه تفصیلی با رسانه‌های مختلف انجام داده‌ام پاسخ مشخصی برای این سوال شماست. ضمن این‌که من با این تیم خاطرات خیلی خوبی در گذشته داشته‌ام و علاوه بر آن استقلال تیم محبوب من از دوران نوجوانی بوده است. نمی‌توانستم این را به خودم بقبولانم که در ایران باشم و آمادگی‌ام در حد یک بازیکن جوان ولی برای استقلال بازی نکنم و در این تیم نباشم.

فصل پیش در صبا خیلی خوب کار کردی و به نظر می‌رسید می‌خواستی خودت را به قلعه‌نویی نشان‌دهی...

بله، اما من اگر گل می‌زنم به خاطر خصوصیت بازی‌ام است نه چیز دیگری... من نیم‌فصل سال گذشته تمام کارهایم برای بازگشت به استقلال مهیا شده بود، اما باز هم موقعیت فراهم نشد و در صبا ماندم.

ناامید نمی‌شدی؟

نه، من و ناامیدی؟! اصلا به من می‌آید این گونه باشم؟ هرگز در زندگی‌ام از تلاش برای رسیدن به خواسته‌ام ناامید نشدم و برای این کار یک انرژی تمام‌نشدنی در وجودم نهفته است. این شد که امسال هم برای پدیده به میدان رفتم و نمی‌خواستم کار را تمام‌شده فرض کنم.

یک پنالتی مهم را برای پدیده از دست دادی تا این تیم از رسیدن به فینال جام حذفی بازبماند. این پنالتی باعث جدایی‌ات نبود؟

همه مشهد می‌دانند که من تا چه اندازه برای پدیده تلاش کردم و این‌که آن ضربه را هم به گل تبدیل نکردم از اتفاقات تلخ دوران فوتبالی‌ام محسوب می‌شود و به اتاق ناراحتی‌های ذهنم رفت تا هربار که سراغ آنها می‌روم این مورد یکی از مواردی باشد که مرا آزار بدهد.

آن شب خیلی ناراحت بودم و نمی‌دانستم برای این‌که ناراحتی‌ام را به همشهری‌هایم اثبات کنم باید چه‌کار می‌کردم اما خوشحالم که آنها مرا درک کردند و با تشویق من بیشتر شرمنده‌ام ساختند و تا حد زیادی تحمل آن وضعیت را برایم آسان‌تر کردند، ولی با این همه این باعث نمی‌شود که من آن بازی و آن پنالتی را فراموش کنم.

حالا که به استقلال برگشته‌ای روی صحبتت با طرفداران تیمت چیست؟ حتما قبول داری که آنها از عنایتی توقع دارند.

صددرصد؛ هواداران خودشان آنالیزور هستند و همین موضوع کار ما را سخت می‌کند. من باز هم اینجا قول می‌دهم از هیچ کمکی برای استقلال دریغ نکنم.

ریسک نکردی که در این سن و سال آن هم کنار شهباززاده‌ای به استقلال برگشتی که بین مهاجمان ایرانی بعد از ادینهو برترین گلزن لیگ است.

زندگی کلا ریسک است. آنها که ریسک نمی‌کنند همیشه زندگی یکنواختی را تجربه می‌کنند و نمی‌توانند از لذت‌های این کار بهره‌مند شوند. من می‌دانم کنار چه مهاجمانی بازی خواهم کرد. برهانی و شهباززاده از بهترین‌های فعلی لیگ برتر هستند و در این شکی نیست ولی باید این را هم در نظر بگیریم که من کنار این نفرات انگیزه بیشتری خواهم داشت تا با آنها رقابت کنم.

نگران نیستی که نیمکت‌نشین شوی؟

قطعا این موضوع ذهنم را به خود مشغول می‌کند. در استقلال بودن و کنار نفراتی مانند برهانی، شهباززاده قرار گرفتن این ریسک را دارد که ممکن است نیمکت‌نشین هم باشی، ولی من با این موضوع کنار می‌آیم و مطمئن هستم که بالاخره فرصت به من هم می‌رسد و حتی اگر برای دقایقی هم برای استقلال به میدان بروم تلاش می‌کنم برای این تیم تاثیرگذار باشم.

رابطه خوبی هم با رقیبت در رکوردداری آقای گلی لیگ برتر داری. منظورم آرش برهانی است.

در مورد آرش توضیح بدهم که خارج از فضای فوتبالی او یک پسر باشخصیت و یک رفیق خیلی خوب است و انصافا او را دوست دارم. او خارج از دنیای رقابت با من ارتباط دارد، ما با هم قبل از رقیب و هم‌تیمی بودن رفیق هستیم. الان هم در این مدت که به استقلال برگشته‌ام او بیش از همه بازیکنان به من محبت داشته است.

درباره شهباززاده حرفی نمی‌زنی؟

از سجاد شهباززاده با توجه به این‌که کنار او بازی نکردم، شناختی ندارم. ولی درمجموع معتقدم ما یک تیم هستیم و همه یک هدف را دنبال می‌کنیم و مطمئن باشید همین رفاقت و رقابت به کمک استقلال می‌آید.

نظر قلعه‌نویی درباره بازگشتت به استقلال چیست؟

مطمئن باشید اگر او نظری نداشت این انتقال صورت نمی‌گرفت. او به من محبت داشته و من هم برای جبران این لطف او هر کار و کمکی از دستم برای استقلال بربیاید دریغ نمی‌کنم.

اگر حرف از آقای گل شدن یا زدن یک تعداد گل مشخص باشد می‌توانی قولی بدهی؟

من با واقعیت زندگی می‌کنم، ممکن است پیش‌بینی کنم و اشتباه از آب دربیاید. این‌که بخواهم بگویم چند گل می‌زنم درست نیست، ولی همان‌طور که گفتم من مهاجم هستم و هدفم گلزنی است؛ تمام تلاشم را می‌کنم که به استقلال خدمت کنم.

فرزندانت هم از این‌که به استقلال برگشتی خوشحالند؟

بیشتر از همه معین، پسر بزرگم خوشحال بود. او از زمانی که شنید قرار است به استقلال برگردم فقط پیگیر این موضوع بود که بابا چه شد... بابا چه کار کردی؟... بابا چه زمانی می‌روی استقلال؟ این خیلی به من انگیزه می‌دهد و به همین دلیل از بودن در چنین شرایطی لذت می‌برم.

حقیقت دارد که قصد داری در استقلال از فوتبال خداحافظی کنی؟

بله، اما هنوز زمانش مشخص نیست. می‌خواهم در استقلال فوتبالم را تمام کنم، اما معلوم نیست امسال باشد یا سال دیگر. این تصمیمی نبوده که امسال گرفته باشم. الان مدتی است که این برنامه را مدنظر قرار داده‌ام تا در استقلال کفش‌هایم را بیاویزم. با این تیم مطرح شدم و با این تیم هم می‌خواهم از دنیای توپ و فوتبال خداحافظی کنم.

همین فصل؟

مشخص نیست، ولی دوست دارم فصل بعد هم برای استقلال بازی کنم و بعد از دنیای فوتبال خداحافظی کنم.

راز خستگی‌ناپذیر بودنت در چیست؟

رازو رمزی ندارد. فیزیک بدنی‌ام به گونه‌ای است که چربی کمی در بدنم ذخیره می‌شود. این به چابکی‌ام کمک می‌کند و از طرفی همواره تمرینات سنگین بدنی را انجام می‌دهم و در شرایط مطلوب قرار دارم و اینها کنار هم باعث می‌شود که بتوانم برای تیمم سرحال بازی کنم.

از این که از پدیده جدا شدی هواداران همشهری‌ات ناراحت نشدند؟

خب خیلی از آنها در مشهد که مرا می‌دیدند از من می‌خواستند که تیمم را ترک نکنم، اما شرایط به گونه‌ای بود که نمی‌توانستم و نمی‌خواستم فرصت بازگشت به استقلال را از دست بدهم. شاید اگر این فصل در تیمی غیر از نماینده شهرم بازی می‌کردم این برایم خیلی آسان‌تر می‌شد، ولی به هر حال با این موضوع کنار آمدم و امیدوارم که طرفداران فوتبال مشهد هم با این موضوع کنار آمده باشند.

محمدرضا مدنی‌‌/‌‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها