کاربران GitHub را دوست دارند

پروژه‌ی گوگل کد تعطیل می‌شود

آیا فیس‌بوک برای یک هفته تعطیل خواهد بود؟

فیس‌بوک برای یک هفته خاموش می‌شود

لینک خبر تعطیلی یک‌ هفته‌ای فیس‌بوک در طی چند روز گذشته در کانال‌های ارتباطی مختلفی مانند گروه‌های وایبر و ... منتشر شده است ولی ریشه این خبر کجاست.
کد خبر: ۷۵۵۰۴۶
فیس‌بوک برای یک هفته خاموش می‌شود

جام جم کلیک: در طی چند روز گذشته یک خبر با محتوای زیر در میان عموم مردم منتشر شده است:

«شبکه اجتماعی فیس‌بوک به‌منظور اعمال موارد مربوط به تعمیر و نگهداری به مدت یک هفته و از روز 1 تا 8 ژانویه قابل دسترسی نخواهد بود. مارک زاکربرگ ضمن اعلام این موضوع گفته است که این تعطیلی تنها جنبه تعمیرات فنی داشته و در طی این مدت هیچ‌کسی امکان اتصال به حساب کاربری خود در فیس‌بوک را نخواهد داشت.»

همان‌طور که با خواندن متن خبر متوجه شده‌اید این خبر کاملا جعلی و دروغین است زیرا این شبکه‌ اجتماعی در طول چهار روز نخست سال 2015 کاملا فعال بوده است. در این میان نکته بسیار مهم موجود در این خبر جعلی این است که گروه‌های تشکیل شده در نرم‌افزارهای گفتگوی اینترنتی، کاملا پتانسیل تبدیل شدن به بنگاه شایعه پراکنی را دارند و اخبار جعلی فراوانی در آن‌ها منتشر شده و دست‌به‌دست می‌چرخد که هیچ پایگاه علمی‌ای ندارند.

نکته بسیار مهم این است که باید بدانید که به کدام منابع خبری اعتماد کرده و کدام منابع را شایعه بدانید، مراکز رسمی مانند جام جم کلیک به‌صورت کاملا حرفه‌ای به انتشار خبر می‌پردازند ولی برخی از وب‌سایت‌ها به‌سادگی برای جذب مخاطبین موقت به انتشار شایعه دست می‌زنند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تنها اخبار منتشر شده در رسانه‌های رسمی را قبول کنید و هر لینکی که در گروه‌های گفتگو به شما می‌رسد را جدی نگیرید.

شایان ذکر است شرکت‌های بزرگ فرایند نگهداری و تعمیرات خود را به‌صورت موازی انجام می‌دهند و پس از تکمیل فرایند برای تغییر در زمانی بسیار کوتاه اقدام می‌کنند و به‌هیچ‌عنوان سرورهای خود را به‌روی مشتریان نخواهند بست.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها