نگاهی اجمالی به دستاوردهای یک جشنواره مردمی

عمار دوست‌داشتنی

یک کارشناس سینما ضمن گفت و گو با ویژه برنامه «سینماعمار» اظهارداشت: هویت سینما فلسطین برگرفته از جشنواره عمار است.
کد خبر: ۷۵۵۰۴۵
هویت سینما فلسطین برگرفته از جشنواره عمار است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، سید امیر جاوید خطر گلخانه ای شدن جشنواره عمار را متذکر شد و افزود:گلخانه ای شدن بدین معناست که این جشنواره قشری شود؛ یعنی عده ای با ادبیاتی خاص مخاطب آثاری خاص قرار گیرند و با یکدیگر هم افزایی کنند؛ البته در پی آن اتفاقات خوبی می افتد و طیفی از مردم نیز جذب آثار می شوند ولی از یک زمان به بعد از وجه مردمی بودن دور می شویم؛ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب فروده اند که حرف انقلاب را باید برای عموم مردم بزنیم.

وی بخشی از هویت سینما فلسطین را وام دار جشنواره عمار دانست و افزود: سینما فلسطین به واسطه عمار هویت پیدا کرده؛ البته نامی که بر سردر این سینما قرار دارد، اتفاقات فاخری را رقم می زد ولی به جرات می گویم، سینما فلسطین از جشنواره عمار کسب هویت کرده است.

جاوید یادآور شد:خوب است این هویت حفظ شود؛ در دیگر سینماها نیز اقشار مختلفی حضور می یابند که بایستی گفتمان انقلاب اسلامی به آنان نیز انتقال داده شود.

این کارشناس حوزه فیلم و سینما در بخشی دیگر از صحبت هایش بر فضای پرشور حاکم بر افتتاحیه این جشنواره اشاره کرد و افزود:برخی اتفاقات فضا را هیجان زده می کند ولی گاه این هیجانات به ساحت تفکر نمی رسد؛ همواره افتتاحیه و اختتامیه های پرشور و بی مانندی را در جشنواره عمار شاهد هستیم که متاسفانه به فضای کلی جشنواره تسری پیدا نمی کند.

جاوید ایراد اصلی این مسئله را به مخاطب نسبت داد و گفت:کسانی که با دست خالی حرف دل مردم را در جشنواره عمار می زنند، نیازمند دیده شدن هستند تا مردم را در کنار خود احساس کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها