گزارش خواندنی گاردین از علاقه عجیب کارکنان بی‌بی‌سی به دزدی

تابلوی «لطفا دزدی نکنید» را هم دزدیدند

یک روزنامه انگلیسی در مورد رواج پدیده دزدی میان کارکنان شبکه «بی.بی.سی» نوشت، این کارکنان حتی به تابلوی «لطفا دستمال توالت را ندزدید» هم رحم نکردند و آن را به سرقت بردند!
کد خبر: ۷۵۴۸۶۲
تابلوی «لطفا دزدی نکنید» را هم دزدیدند

به گزارش پایگاه اینترنتی مشرق،‌ گاردین طی گزارشی، از رواج دزدی میان کارکنان شبکه دولتی بی.بی.سی به عنوان یک پدیده همه‌گیر و بغرنج یاد کرد و نوشت، بحران مالی و اقتصادی در انگلیس باعث شد که دولت این کشور نتواند مشکلات مالی شبکه بی‌بی‌سی را حل کند. به همین خاطر، فشارهای معیشتی کارکنان این شبکه را به سمت دزدی اموال شبکه و حتی سرقت از یکدیگر سوق داد.

گاردین می‌افزاید: طی سال‌های 2010 تا 2014 تعداد 624 دستگاه لپ‌تاپ، دو کپسول آتش‌نشانی، 109 تلفن همراه، چهار دستگاه کتابخوان الکترونیکی، 83 آی‌پدو، 98 دوربین و چهار عدد کتری (توسط کارکنان بی‌بی‌سی) به سرقت رفته‌اند.

بر اساس این گزارش، پدیده همه‌گیر شدن دزدی و گسترش آن به حدی است که کارکنان بی‌بی‌سی حتی تابلویی که تحت عنوان «لطفا دستمال توالت را ندزدید» روی دیوار داخل دستشویی نصب شده بود، را نیز دزدیدند!

اکنون شرایط در داخل بی‌بی‌سی به‌گونه‌ای است که بسیاری از کارکنان یکدیگر را به چشم دزد نگاه می‌کنند!
یک نشریه درون سازمانی بی‌بی‌سی موسوم به «آریل» نیز در این مورد نوشت، دزدی در ساختمان مرکزی بی‌بی‌سی در لندن «بیش از حد رایج شده است.»

به نوشته این نشریه، علاوه بر دزدیده شدن ابزارها، دستگاه‌های الکترونیکی (متعلق به شبکه بی‌بی‌سی)، کارمندان نیز از دزدیده شدن غذاها و لباس‌‌های خود شکایت دارند. یک سازمان بررسی‌کننده آمار سرقت‌های یاد شده، فاش کرد که دزدی در همه سطوح سازمان بی‌بی‌سی رخ می‌د‌هد.

مسئولان بی‌بی‌سی برای تبرئه خود، طی بیانیه‌ای اعلام کردند: «با توجه به اینکه در هر ساعت از روز، هزاران کارمند و غیر کارمند به 150 ساختمان بی‌بی‌سی رفت و آمد دارند،‌ متاسفانه برخی گم شدن‌‌ها اجتناب‌ناپذیر است. ما این موارد را بسیار جدی می‌دانیم و تمهیداتی نیز برای جلوگیری از وقوع مجدد آنها به کار بسته‌ایم».
شماری از دست‌اندرکاران بی‌بی‌سی پیش از این به فساد اخلاقی متهم شده بودند.

به گفته کارشناسان، افزایش ناهنجاری و سقوط اخلاقی در جامعه انگلیس دو علت دارد؛ اول، سست شدن اعتقادات مذهبی و اخلاقی در جامعه و دوم، فشارهای معیشتی به خاطر سیاست‌‌های ریاضت اقتصادی.

جانبداری خبری بی‌بی‌سی از رژیم صهیونیستی در دو جنگ غزه و همچنین جانبداری از بی‌عدالتی و تبعیض نژادی حاکم بر آمریکا، بارها اعتراضات عمومی را برانگیخته است و معترضان در لندن تاکنون چندبار مقابل ساختمان بی‌بی‌سی تجمع کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها