پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی با اشاره به شکستهای اخیر داعش در عراق و سوریه اعلام کرد آمریکا از طریق هوا برای داعش محموله های تسلیحاتی می فرستد.
کد خبر: ۷۵۴۷۰۰
گلوبال ریسرچ : آمریکا داعش را نجات داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، این پایگاه خبری در این گزارش به قلم کورت نیمو‌ نوشت نیروهای داوطلب مردمی در مناطق یثرب و بلد در استان صلاح الدین گزارش ها در باره ارسال محموله های کمکی آمریکا برای گروه داعش از طریق هوا را تایید کرده اند.

این درحالیست که عراق اعلام کرده است این روزها نیروهای این کشور در مبارزه با داعش و بازپس گیری نواحی تحت کنترل این گروه تروریستی دست بالا را دارند .

سازمان تحقیقات تسلیحاتی مستقر در لندن پیشتر گزارش داده بود تروریستهای داعش از مقادیر چشمگیری از تسلیحات از جمله تفنگ های ام 16 استفاده می کنند که روی آنها جمله «‌ اموال دولت آمریکا»‌ درج شده است.

در ماه اکتبر نیز یک محموله هوایی حامل کمکهای تسلیحاتی آمریکا در حومه کوبانی در سوریه برای نیروهای داعش ارسال شده بود . در ماه نوامبر نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می کند.

در این گزارش آمده است منابع اطلاعاتی عراق تاکید دارند هواپیماهای نظامی آمریکا به منظور کمک به عناصر داعش برای مقاومت در برابر ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی چندین بار برای آنها کمکهای تسلیحاتی ارسال کردند.

در ماه ژوئن نیز آرون کلاین در مقاله ای در نشریه ورلد نت دیلی با استناد به منابع مطلع اردنی گزارش داد اعضای داعش در سال 2012 توسط مستشاران آمریکایی که در پایگاهی محرمانه در اردن دایر شده بود ، آموزش داده شده بودند .

آمریکا به تجهیز و آموزش تروریست های داعش اذعان نکرده است با این همه ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آمریکا در اظهاراتی در برابر کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا اعتراف کرده بود متحدان عرب آمریکا در خاورمیانه داعش را تامین مالی می کنند .

ژنرال توماس مک اینرنی نیز ماه سپتامبر در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد عناصر داعش سلاح های مورد نیاز خود را از کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی که سپتامبر سال 2012 هدف قرار گرفت دریافت کرده اند . مک اینرنی در اعترافی گفت : کمکهای ما در مسیر صحیح و به افراد درست صورت نگرفته است بنابراین باید تاکید کنم که روش های کمک رسانی ما غلط بوده است.

در یکی از اسناد که توسط نیویورک تایمز فاش شد آمده است سازمان جاسوسی سیا دست کم از سال 2012 محموله هایی از سلاح را برای گروههای وابسته به القاعده در سوریه ارسال کرده است. این محموله ها در قالب بیش از 160 پرواز هواپیماهای نظامی توسط نیروی هوایی اردن ، عربستان سعودی و قطر صورت گرفته که در فرودگاهی نزدیک آنکارا و دیگر فرودگاهها در ترکیه و اردن به زمین نشسته اند. همچنین عوامل اطلاعاتی آمریکایی تلاش هایی را در جهت تجهیز جبهه النصره که هم اکنون به طور کامل با داعش یکی شده اند و دیگر گروههای جهادی صورت داده اند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها