مایکروسافت یک مرورگر کاملا جدید برای ویندوز ۱٠ آماده می‌کند

مرورگری کاملا جدید برای ویندوز 10

مایکروسافت اعلام کرده است که در حال راه‌اندازی مرورگر جدید خود با نام رمز “اسپارتان” است.
کد خبر: ۷۵۴۴۵۷
مرورگری کاملا جدید برای ویندوز 10

به گزارش جام جم کلیک: مایکروسافت اعلام کرده است که در حال راه‌اندازی مرورگر جدید خود با نام رمز “اسپارتان” است. بنا بر گزارش سایت ZDNet، بر خلاف روال معمول در نسخه جدید ویندوز، موسوم به ویندوز۱۰، مرورگر پیش‌فرض سیستم عامل، اینترنت اکسپلورر ۱۲ نخواهد بود.

ZDNet در ادامه گزارش خود مدعی‌ست: مرورگر جایگزین اکسپلورر در مایکروسافت شباهت‌هایی به کروم و فایرفاکس دارد. اما به رغم ظاهر جدید و ایجاد افزونه‌ها، این مرورگر تازه وارد، زیربنای فناوری وب مایکروسافت محسوب می‌شود. این مرورگر جدید مانند اکسپلورر همچنان از چاکرا، موتور جاوا اسکریپت و موتور رندر ترایدنت استفاده خواهد کرد. ظاهراً ردموند قصد ندارد یک‌باره سراغ وب کیت برود. سافاری اپل از موتور رندر وب کیت استفاده می‌کند و دیگر رقبا مانند گوگل نیز به این موتور مهاجرت کرده اند تا با امکانات متنوع آن، خدمات خود را توسعه دهند.

به هر حال ظاهرا هنوز قرار نیست اینترنت اکسپلورر به تاریخ بپیوندد! ZDNet می‌گوید که IE11 به دلایل سازگاری با ویندوز۱۰، همراه آن خواهد بود. در واقع مایکروسافت این بار شامل ۲ مرورگر است. رویداد بزرگ بعدی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ در تاریخ یکم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و کاربران منتظرند تا ببیند که مایکروسافت با این سیستم عامل جدید چه حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. مایکروسافت نیز در نظر دارد که ویندوز ۱۰ را در دیگر گجت‌ها نظیر اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها، پیاده‌سازی کند.

آیا ساخت این مرورگر جدید در دستور کار مایکروسافت قرار خواهد گرفت؟ جواب قطعی هنوز مشخص نیست. در گزارش ZDNet آمده است که انتظار می‌رود ساخت اسپارتان خیلی زمانبر نشود و احتمالاً می‌توان آن را در نسخه بتای ویندوز ۱۰ مشاهده کرد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احسان هاشمی چالشتری
Germany
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۰
۰
این اتفاق نخواهد افتاد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها