7 انتقال بزرگی که می‌تواند در سال 2015 انجام شود

جواهرات نقل و انتقالات

سال 2014 انتقال بزرگ و پر سر و صدا کم نداشت؛ از رفتن لوئیس سوارس با انتقالی 88 میلیون یورویی به بارسا تا پیوستن خامس رودریگس به رئال به ازای 80 میلیون یورو.
کد خبر: ۷۵۴۲۷۴
جواهرات نقل و انتقالات

اما در سال 2015 می‌توانیم منتظر جابه‌جایی‌های بزرگ‌تری هم باشیم؛ انتقال‌هایی که بعضی از آنها، رکورد بازار نقل و نقل و انتقالات را خواهند شکست. در ادامه، هفت نقل و انتقال بزرگی که ممکن است در سال میلادی جدید اتفاق بیفتد را مرور می‌کنیم:

کریس رونالدو (از رئال مادرید به منچستریونایتد ـ بیش از 150 میلیون یورو): شیاطین سرخ بعد از فصل فاجعه باری که با دیوید مویس داشتند، حالا سخت در تلاشند که بتوانند هرچه زودتر به روزهای خوبشان برگردند؛ و برای رسیدن به این هدف، آماده‌اند تا مبالغ هنگفتی هزینه کنند. آنها در تابستان گذشته با انتقالی 75 میلیون یورویی آنخل دی ماریا را به خدمت گرفتند اما این رقم در مقابل پولی که برای خرید احتمالی کریس رونالدو باید بپردازند، چندان زیاد نیست.

رونالدو بارها از علاقه‌اش برای بازگشت به اولدترافورد گفته و هرچند از شرایطش در رئال هم راضی است اما مشکلی هم برای بازگشت به جمع شیاطین سرخ ندارد؛ بنابراین، شاید گره این انتقال در دست اد وودوارد، مدیر اجرایی یونایتدها باشد. مبلغ پیشنهادی او می‌تواند گران‌ترین انتقال تاریخ را رقم بزند.

گرت بیل (رئال مادرید به منچستریونایتد ـ 150 میلیون یورو): آیا گرت بیل راه ستاره دوران نوجوانی‌اش، رایان گیگز را طی می‌کند و به ستاره اولدترافورد تبدیل می‌شود؟ ستاره ولزی در 18 ماهی که برای رئال به میدان رفت، فوق‌العاده کار کرد و با قهرمانی در کوپا دل ری، چمپیونزلیگ، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان، افتخارات زیادی را به کارنامه حرفه‌ای‌اش اضافه کرد. او در 66 بازی، 33 گل برای رئال به ثمر رساند و 24 پاس گل نیز داشت. با وجود این، بتازگی در نظرسنجی نشریه آ.اس، 53 درصد هواداران رئال اعلام کردند که مشکلی با فروش او به قیمت 150 میلیون یورو ندارند. زمانی که بیل برای تاتنهام بازی می‌کرد، منچستریونایتد سخت به دنبال به خدمت گرفتن او بود و هنوز هم آماده است تا مبلغ هنگفتی برای او بپردازد.

فرناندو تورس (چلسی به اتلتیکو مادرید ـ 10 میلیون یورو): تورس در چند فصل اخیر در رده باشگاهی نمایش‌های چندان درخشانی نداشت اما مطمئنا هواداران اتلتیکو مادرید از بازگشت او استقبال می‌کنند. او یک دهه قبل کاپیتان و سمبل اتلتیکو به حساب می‌آمد و بسیاری از هواداران این تیم، دوست دارند ال نینیو را بار دیگر با پیراهن قرمز و سفید ببینند. این در حالی است که آمار گلزنی او برای چلسی، بعد از انتقال 60 میلیون یورویی‌اش از لیورپول، یک گل در هر پنج دیدار بود. رفتن به سری A و پوشیدن پیراهن میلان هم شرایط را بهتر نکرد و این آمار به یک گل در هر 10 دیدار تقلیل پیدا کرد. شاید بازگشت به ویسنته کالدرون و بازی مقابل هوادارانی که عاشقانه دوستش دارند، تورس را به روزهای خوبش برگرداند.

سامی خدیرا (رئال مادرید به آرسنال-16 میلیون یورو در ژانویه ـ انتقال آزاد در تابستان) : این‌که این انتقال چه زمانی انجام شود، به آرسن ونگر بستگی دارد. قرارداد خدیرا با رئال مادرید در تابستان آینده به پایان می‌رسد و او می‌تواند با انتقالی آزاد راهی امیریتس شود اما با مشکلاتی که توپچی‌ها در کارهای دفاعی دارند و نیاز به یک هافبک دفاعی که مقابل خط دفاع را پوشش بدهد، شاید سرمربی فرانسوی را مجاب کند که در همین ژانویه دست به کار شود. ‌ونگر بتازگی ادعا کرد که هیچ مشکلی با پول خرج کردن ندارد و منتقدانش را دعوت کرد تا یک شب با او بیرون بروند تا این موضوع را متوجه شوند. البته او می‌تواند با خرید خدیرا در ژانویه هم این مساله را ثابت کند.

پل پوگبا (یوونتوس به منچستریونایتد ـ 38 میلیون یورو): یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات سرالکس فرگوسن در طول دوران حضورش در منچستریونایتد، از دست دادن این ستاره جوان فرانسوی بود. پوگبا که در آکادمی جوانان منچستریونایتد پرورش پیدا کرد، بعد از این‌که زمان کافی برای بازی کردن در اولدترافورد پیدا نکرد، با انتقالی آزاد راهی یوونتوس شد و در سه فصل اخیر، خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های دنیا معرفی کرده است.

این در حالی است که یونایتدها بشدت غیبت هافبکی با ویژگی‌های پوگبا در میانه زمین‌شان را احساس می‌کنند. اگر یونایتدها بتوانند پوگبا را به خدمت بگیرند، با توجه به این‌که او فقط 21 سال دارد، می‌توانند خط میانی‌شان را برای یک دهه آینده بیمه کنند.

پتر چک (چلسی به یوونتوس ـ 9 میلیون یورو): بعد از 10 سال حضور در ترکیب اصلی چلسی، سرانجام حضور تیبو کورتوا در استمفوردبریج به نیمکت‌نشینی پتر چک منجر شد؛ اتفاقی که می‌تواند به جدایی این دروازه‌بان باتجربه از آبی‌های لندن منجر شود. اما چلسی مایل نیست چک را که هنوز یکی از بهترین دروازه‌بان‌های اروپاست، به رقبای لیگ برتری‌اش مانند آرسنال و لیورپول بفروشد. به همین دلیل، شانس سایر مشتریان او افزایش پیدا می‌کند. از جمله یوونتوس که باید کم‌کم خودشان را برای بازنشستگی جان لوئیجی بوفون آماده کنند.

البته اگر این انتقال به یوونتوس به هر دلیلی انجام نشود، مشتریان دیگری از آلمان و اسپانیا هستند که برای خرید چک پا پیش بگذارند.

مارکو رویس (دورتموند به منچسترسیتی ـ 38 میلیون یورو): البته صحبت از مقصد مارکو رویس یکی از دشوارترین پیش‌بینی‌ها در فوتبال اروپاست. باشگاه‌های زیادی به دنبال به خدمت گرفتن این ستاره آلمانی هستند و شاید تنها توانایی مالی منچسترسیتی در پرداخت دستمزد بیشتر، شانس آنها را افزایش بدهد؛ هرچند آنها باید به فکر راه‌حلی برای فرپلی مالی هم باشند. پیگرینی سخت به دنبال یافتن بازیکنی با ویژگی‌های رویس برای بازی پشت سر آگوئرو است و با توجه به این‌که او می‌تواند در تابستان آینده وست فالن را ترک کند، نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد.

شاید بزرگ‌ترین مانع بر سر راه این انتقال، باشگاه‌های اسپانیایی بارسا و رئال باشند که براحتی دست از رویس برنمی‌دارند؛ و البته بایرن مونیخ که ملی‌پوشان آلمانی را جزو مایملک خود می‌داند.

دیلی میل / مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها