جام جم ورزشی: تیم ملی در حالی به استرالیا می‌رود که میانگین سنی‌اش 27 سال و سه ماه است.
کد خبر: ۷۵۴۰۶۰
میانگین سنی تیم ملی: 27 سال و سه ماه

کی روش در لیست نهایی خود تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را انتخاب کرده است. او می‌داند که جام ملت‌ها نیاز به بازیکنانی باتجربه دارد تا بتوانند در شرایط دشوار از داشته‌های خود استفاده کنند و تیم را به موفقیت برسانند. از طرفی جوانی و طراوت، عنصر دیگری است که تیم ملی فوتبال ایران به آن نیاز دارد. بعد از پایان جام جهانی کروش تصمیم گرفت تا تیم ملی پوست بیندازد. او حالا بازیکنان جوانی را دعوت کرده که 19، 21 و 22 سال دارند و میانگین سنی تیم ملی را جوان کرده‌اند. در تیم ملی جواد نکونام مسن‌ترین است. او با 34 سال سن و سابقه 15 سال بازی برای تیم ملی باتجربه‌ترین بازیکن کارلوس کی روش محسوب می‌شود. قطعا تجربه جواد می‌تواند مسیر موفقیت تیم ملی را هموار کند. او در این جام البته ثبت دو رکورد را هم در نظر دارد. اولی چهار حضور در جام ملت‌ها و دیگری رکورد بازی‌های ملی برای ایران را که مدت‌هاست در اختیار علی دایی قرار دارد.

نکونام 34 ساله اما 15 سال از سردار آزمون، جوانترین عضو تیم ملی بزرگتر است. سردار 19 ساله است و 11 دی ماه وارد بیست سالگی می‌شود. مهاجم روبین کازان که موفق نشد در لیست نهایی کروش برای حضور در جام جهانی قرار بگیرد حالا امیدوار است که بتواند در جام ملت‌ها بازیکنی موثر برای کروش باشد. او با 19 سال و 364 روز یکی از جوانترین بازیکنان جام ملت‌ها به حساب می‌آید. البته که تا شروع جام سردار وارد 20 سالگی می‌شود و سومین دهه از زندگی‌اش را آغاز می‌کند.

تفاوت سنی بزرگترین و کوچکترین بازیکن تیم ملی 15 سال است. یعنی وقتی سردار آزمون 4 ساله بود جواد نکونام اولین بازی ملی‌اش را مقابل اکوادور انجام داد. حالا نکونام 144 بازی ملی در کارنامه دارد و می‌تواند در این جام این تعداد را به رکورد 149 بازی ملی علی دایی برساند.

تیم ملی با میانگین سنی 27 سال و سه ماه، برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دورخیز کرده است. برای به دست آوردن این میانگین، نام مهرداد پولادی و سروش رفیعی را هم در لیست قرار دادیم. بازیکنانی که تا دیروز اجازه نداشتند برای تیم ملی بازی کنند اما با مجوز سازمان نظام وظیفه موفق شدند همراه تیم ملی به استرالیا بروند. با حضور این دو بازیکن، لیست 23 نفره تیم ملی تکمیل می‌شود. لیستی که میانگین سنی‌اش ایده‌آل است و می‌تواند به موفقیت برسد.

علیرضا حقیقی: 26، محسن فروزان: 26، علیرضا بیرانوند: 22، امیرحسین صادقی: 33، سیدجلال حسینی: 33، مرتضی پورعلی گنجی: 22، خسرو حیدری: 31، وریا غفوری: 27، رامین رضاییان: 24، مهرداد پولادی: 27، هاشم بیک‌زاده: 30، جواد نکونام: 34، احسان حاجی‌صفی: 25، آندرانیک تیموریان: 32، امید ابراهیمی: 27، اشکان دژاگه: 28، علیرضا جهانبخش: 21، سروش رفیعی: 25، مسعود شجاعی: 30، وحید امیری: 26، سردار آزمون: 19، کریم انصاری فرد: 24، رضا قوچان نژاد: 27

(ورزش سه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها