ازدواج دوم: خانواده‌ای که فرو می‌شکند

متأهلم ولی یه دختری هست که... ازدواج کنم؟!

جام جم سرا: ۴ سال است که زن دوم دارم و همسر اولم خبر ندارد. اگر بفهمد زندگی‌ام فنا می‌شود و از طرفی همسر دومم، زنی بسیار مهربان و سازگار است. نمی‌دانم چه کار کنم؟
کد خبر: ۷۵۳۷۶۲
استیصال مرد دوزنه: زن اولم بفهمد، زندگی‌ام فنا می‌شود

اگرچه ازدواج دوم، فقط و فقط در موارد بسیار خاص و اضطراری توصیه می‌شود و نباید بدون هیچ دلیل منطقی انجام بگیرد (چراکه رعایت عدالت بین ۲ همسر، توانمندی و ملاحظات بسیار خاصی را می‌طلبد)، اینکه شما ۴ سال است ازدواج مجدد داشته‌اید و بدون اطلاع همسر اولتان به زندگی با همسر دومتان ادامه داده‌اید، باعث میشود به محض اطلاع همسر اولتان، احساس خیانت در او شکل بگیرد. توجه به چند نکته‌ای که در ادامه مطرح می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید.


اگر از همسر دومتان فرزند ندارید...

اگر هنوز فرزندی از همسر دومتان ندارید و به نظرتان می‌توانید روی رابطه با همسر اول کار کنید، این اولویت وجود دارد که با پرداخت تمام حق و حقوق همسر دومتان به زندگی با او ادامه ندهید که بیشتر از این احساس استرس و نگرانی نداشته باشید. بررسی کنید که چرا تصمیم گرفتید همسر دوم بگیرید و آیا نمی‌توانستید با گفت‌و‌گو یا تلاش، به همه خواسته‌هایتان در زندگی با همسر اولتان برسید چراکه ادامه زندگی در چنین وضعیتی، مشکلات خاص خودش را دارد.

شما همزمان نمی‌توانید به این دروغ و نقش بازی کردن خودتان ادامه دهید و همسر اولتان را هم حفظ کنید. بنابراین یا باید این موضوع را با همسر اولتان در میان بگذارید که احتمالا با توصیف شما به زندگی با شما ادامه نخواهد داد یا ارتباط با همسر دومتان را قطع کنید. البته برای گرفتن چنین تصمیمی باید همه جوانب تصمیمتان را با توجه به شرایط فرهنگی خانواده‌تان بسنجید تا در آینده مشکلات جدی برایتان ایجاد نشود.


اگر از همسر دومتان فرزند دارید...

در صورتی که از همسر دومتان هم فرزند دارید باید به یک مشاور متخصص به صورت حضوری مراجعه کنید تا تمام ابعاد زندگی شما و دلایل شما برای ادامه یا قطع ارتباط با همسر دوم و اینکه چه تصمیمی در ‌‌نهایت مناسب خواهد بود، بررسی شود چراکه در این صورت حتی با جدایی از همسرتان، از فرزندانتان نمی‌توانید جدا شوید و باید نقش پدریتان را برای آن‌ها به خوبی ایفا کنید. در چنین شرایطی، به هیچ وجه نباید از اهمیت نقش پدریتان غافل شوید. (دکتر مسعود خاکپور - مشاور خانواده و ازدواج/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
۰
۰
خوب چرا یه همچین كاری كردی مرد؟
و
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
۰
۰
نظر این دكتر خیلی عاقلانه است لیكن غیركابردی ،چرا كه اغلب سوژه ها هم خدا را می خواهند و هم خرما را
مرد
Denmark
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
۰
۰
حتما زن اولت عیبی داشته كه ازدواج كردی، چون در اینجا گقتی كه همسر دوم سازگار و مهربان است، در اینجا به صورت نهانی میشه پی برد كه همسر اولتان نامهربان و ناسازگار است.
هر چند كه اگر همسر اول هم ایده آل نبوده شما حق نداشتی به او خیانت كنی، اما به هر حال این اشتباه را مرتكب شدی. به نظر من بهتره از همسر اولت جدا شی، چرا كه اگر با او بمانی و زن دوم رو رها كنی، باز بیم آن می رود كه پس از مدتی فكر تجدید فراش به سرت بزند ولی دیگر نتوانی زنی به مهربانی همسر دومت پیدا كنی.
همسردوم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
۰
۱
منهم همسردوم مردی باوجودهستم منوازتنهائی ومشكلات اجتمائی كه یك زن دراین جامعه داردرهاندوموردحمایت قراردادوبرای خودش زندگی پاكی ساخت ......................مطمئن باشیداگرراهی داشت بارمسئولیت سنگین یه زندگی دیگرراقبول نمیكردپس راهنمائی غلط نفرمائیدیعنی جداشوولی پدرباش تشویق برای افزایش فرزندطلاق خیلی بی رحمی است دكتر.......................
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
۰
۱
مگه زن گرفتن جرمه؟طوری حرف میزنید انگار گناه كرده ؟ چرا باید زن دومشو طلاق بده؟وقتی زنی مهربان و سازگاره؟
یه خانم مجرد
Netherlands
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
۰
۰
وقتی این مطالب رو می خونم احساس می كنم كه دنیایی كه در اون زندگی می كنم با اون چیزی كه تو ذهنم تصور می كنم خیلی فرق داره تصوری كه من از زندگی دارم این هست كه با یه مرد كه دوسش دارم (بدون هیچ سخت گیری و مهریه بالا ) ازدواج كنم و با اون تا اخر عمر هر مشكلی تو زندگیمون پیش بیاد حل كنیم و بچه دار بشم و آخر عمری هم یه همدم داشته باشم . (مثل زندگی پدر و مادرمون ) هدف من اازدواج اینه . اما وقتی این مطالب در مورد زن دوم داشتن و اینكه مردها خیلی راحت از مردهایی حمایت می كنند كه زن دوم میگرند من هم احساس حماقت می كنم با این طرز فكر احمقانه ام . پس راه حل منطقی رو انتخاب می كنم تا حداقل در زندگیم آسیب كمتری ببینم . چون احتمال داشتن زن دوم یعنی اینكه توجه مادی و معنوی مرد كلا به اون سمت بره و هیچ دادگاهی هم در كشور آسیب واردشده به زن اول رو نه اندازه گیری می كنه نه می تونه براش جریمه مشخص كنه . پس داشتن مهریه بالا در اسلام گناه نیست . اینكه زن از مرد زندگیش انتظار این رو داشته باشه كه برای خونه ش مستخدم بگیره و هیچ كار ی تو خونه اش انجام نده حقشه . اینكه قبل از ازدواج مرد مال و اموالی رو بنام زن بزنه حق زن هست (یعنی مهریه اش رو پرداخت كنه ) . اینكه اگر از شوهرش خوشش نیاد در صورت داشتن بچه بدون گرفتن طلاق از شوهرش جدا زندگی كنه و انكه به فكر آتیه و اینده خودش و بچه اش باشه حقشه . و اینكه حتی برای نگهداری بچه اش ، باید پرستار بگیره نگهداریش كنه حقشه. . به نظر من مردی كه دوتا زن می گیره علاقه اش رو بین دو زن تقسیم می كنه اما عشق یك زن رو هم نداره .(خوندن این مطالب برای ما خانمهای مجرد خیلی مفید هست متشكر از ارائه مطالب ) باعث میشه بیشتر منطقی باشیم تا احساساتی و رمانتیك .پس اگر مردها میگن زنها فقط به خاطر پول ازدواج می كنند و به مادیات اهمیت می دهند دلیل این مسئله برمی گرده به شخصیت مردها و كارهاشون .

نیازمندی ها