یک متخصص گوش، گلو و بینی با اشاره به این که احتمال ابتلای افراد به سرماخوردگی در پاییز و زمستان بیشتر است، اظهار کرد: ماندن در فضاهای بسته، تماس نزدیک افراد با دیگران در طول پاییز و زمستان، استرس‌های روانی و آلرژی که مجاری بینی را گرفتار می‌کند از عواملی است که موجب افزایش احتمال ابتلای افراد به سرماخوردگی می‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۵۳۱

دکتر ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که احتمال ابتلا به سرماخوردگی برای تمام افراد و در تمام سنین در فصول پاییز و زمستان بیشتر می‌شود، گفت: اغلب افرادی که مدت زیادی را داخل خانه می‌گذرانند بیشتر به سرما خوردگی مبتلا می‌شوند. البته ممکن است در ابتدا فردی که مبتلا به سرماخوردگی شده، دچار عفونت، خارش یا درد گلو، گرفتگی بینی و کمی بدن درد یا سردرد خفیف شود.

وی با تاکید به این ‌که اغلب سرماخوردگی در طول یک هفته بهبود می‌یابد، افزود: امکان بهبود برخی از سرماخوردگی‌ها تا دو هفته نیز وجود دارد که در صورت طولانی شدن این زمان باید به پزشک مراجعه شود. علائم و نشانه‌های شروع سرماخوردگی یک تا سه روز پس از ابتلا به ویروس سرماخوردگی ایجاد می‌شوند و اولین علامت آن آبریزش از بینی است.

ورزش سنگین در ابتدا و انتهای روز، ممنوع

یک فیزیو تراپیست گفت: انجام حرکات و ورزش‌های سنگین در ساعات ابتدایی و انتهایی روز تا 300 درصد شانس پارگی دیسک ستون فقرات را افزایش می‌دهد.

دکتر اسماعیل ابراهیمی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: از آنجا که در ابتدای روز فشار داخل دیسک بسیار بالا ست، بهتر است قبل از هر گونه فعالیت سنگین و ورزش‌های کششی، با راه رفتن ساده و آهسته دویدن، ظرف نیم ساعت، فشار دیسک را پایین بیاوریم و بعد تمرین‌ها را شروع کنیم زیرا با یک کشش شدید، فشارزیادی به غلاف دیسک وارد شده و شانس پارگی و فتق دیسک تا 300 درصد افرایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: همچنین در انتهای روز نیز که فرد دچار خستگی ناشی از کار روزانه است بهتر است از ورزش‌های شدید اجتناب کند زیرا عضلات و بافت‌های خسته و غیرفعال توانایی کاهش فشارهای وارده بر ستون فقرات و دیسک را نداشته و منجر به آسیب‌های خطرناک در فرد می‌شود. همچنین حرکت‌های تکرار شونده در ورزش‌های غیر اصولی که بدون وقفه کافی انجام می‌گیرد نیز باعث صدمه، فشار، درد و ایجاد اختلال حرکت در سیستم مفصلی، همچنین عملکرد ناقص غدد و ارگان‌های داخلی از جمله سیستم قلب و عروق، تنفس، اعصاب و سیستم عضلانی و اسکلتی می‌شود که در این حالت دستیابی به درمان مناسب در این‌گونه افراد بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها