سی سال از عرضه نخستین تلفن همراه در انگلستان گذشت

تلفن همراه در انگلستان 30 ساله شد

سی سال از رونمایی از نخستین تلفن همراه در انگلستان می‌گذرد و با نگاهی به این تلفن همراه می‌تواند درک کرد که در این مدت زمان کوتاه، فناوری ساخت تلفن‌های همراه تا چه‌اندازه پیشرفت کرده است.
کد خبر: ۷۵۳۴۲۸
تلفن همراه در انگلستان 30 ساله شد

جام جم کلیک: روز یکم ژانویه سال 1985 بود که شرکت مشهور ودافون برای نخستین بار در انگلستان یک تلفن همراه را آزمایش کرد، این آزمایش توسط مایکل هریسون، پسر مدیر وقت این شرکت، سر ارنست هریسون انجام شد و به یکی از لحظات تاریخی در عرصه ارتباطات سیار تبدیل گشت.

نخستین تلفن همراه ساخته شده در انگلستان وزنی برابر با 5 کیلوگرم داشت و نام آن Transportable Vodafone VT1 بود، در نخستین آزمایش انجام شده با این تلفن همراه، مدت زمان سی دقیقه مکالمه توسط آن انجام شد.

مایکل هریسون اکنون و در آستانه 30 سالگی این رخداد به مرور خاطرات آن می‌پردازد و در این باره می‌گوید: «صحنه بسیار عجیبی بود، در میدان پارلمان انگلیس و در کنار مجسمه وینستون چرچیل ایستاده بودم و به وسیله‌ای نگاه می‌کردم که هیچ کدام از افراد حاضر تا به آن روز مشابه آن را ندیده بودند. این تلفن کاملا شبیه تلفن‌های عادی بود ولی صدا درون آن با تلفن‌های معمولی متفاوت بود و البته می‌توانستیم آن را با خود حمل کنیم.»

مایکل هریسون معتقد است که به هیچ عنوان انتظار نداشت که در طول تنها چند دهه، این فناوری و تلفن‌های همراه به این سطح از پیشرفت رسیده و به یک جزء جدا نشدنی از زندگی بشر امروزی تبدیل شود. او در این باره می‌گوید: «اگر به ابعاد آن وسیله نگاه می‌کردید، محال بود که بتوانید تصور چنین آینده‌ای را برای آن داشته باشید، البته این موضوع برای پدر من متفاوت بود زیرا او همیشه به ما گوشزد می‌کرد که چگونه در آینده، تلفن‌های همراه می‌توانند زندگی بشر را متحول کنند.»

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها