مرحله اول قرعه کشی نامگذاری پهپاد RQ170 ایرانی و اعلام اسامی برگزیدگان

نام ایرانی برای پهپاد آمریکایی

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در واکنش به واکنش رزمایش محمد رسول الله گفت: «چالش عظیم ما از جانب ایران است. ایران با یک پهپاد انتحاری، تمرین نظامی کرد.فکر نمی‌کنم لازم باشد که یادآوری کنم که مهمتریم وظیفه‌ای که پیش روی ماست، جلوگیری از دستیابی این رژیم خطرناک به تسلیحات هسته‌ای است.»
کد خبر: ۷۵۳۳۹۶
واکنش نتانیاهو به رزمایش محمد رسول الله

بنیامین نتانیاهو روز شنبه پس از دیدار با «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی، گفت اسرائیل همزمان از سوی ایران و فلسطینی‌ها، با تهدید مواجه است.

به نوشته پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، وی با اشاره به تشکیل دولت وحدت ملی فلسطینی‌ها و افزایش عملیات‌های فلسطینی‌ها، گفت: «همین تشکیلات خودگردان، به شورای امنیت سازمان ملل می‌رود و قطعنامه‌ای را ارائه می‌کند که سعی در تحمیل شرایطی را به ما دارد که امنیت ما را تضعیف می‌کند. می‌خواهم به شما اطمینان دهم که ما محکم در برابر تلاش برای دیکته کردن این شرایط، می‌ایستیم.»

سورپرایز اوباما برای آغاز روابط با تهران

درحالیکه توافق هسته ای با ایران در دسترس است اما دولت بدون هیچ تردیدی آن را تا مارس سال ۲۰۱۵، تمدید کرد. اوباما می توانست در ماه نوامبر(آذر) به توافق هسته ای دست یابد اما وی از این موضوع خودداری کرد چرا که معتقد بود، این زمان، زمان مناسبی برای توافق هسته ای با ایران نیست.

به گزارش وبسایت ورد نت دیلی (WND)؛ مایکل مالوف در این زمینه می نویسد: ایران برعکس کوبا، قدرت منطقه است که برای نفوذ قدرت با عربستان سعودی، متحد آمریکا، روابط خوبی ندارد. قدرت نظامی ایران، از قدرتمندترین کشورهای عرب منطقه بیشتر شده است. اما منافع آن به تازگی با آمریکا همپوشانی پیدا کرده است. آنها به طور مشابه به دنبال شکست داعش هستند.

اکنون نگرانی ها از این است که مبادا باراک اوباما سورپرایز آغاز روابط دیپلماتیک با کوبا را در ماه دسامبر با آغاز روابط با تهران دوچندان کند.

در ادامه می نویسد: «حالا شما تلویزیون را روشن می کنید و می بینید که آمریکا سیاست خود را در قبال کوبا تغییر داده است. برقراری دوباره روابط دیپلماتیک. تغییر زیاد تحریم ها که به معنای پول نقد بیشتر برای کاسترویی هاست. در نهایت نیز شما نتیجه می گیرید که در نبرد بین کوبا و آمریکا، این آمریکایی ها بودند که برای برقراری رابطه علاقه مند بودند.»

آندرس کالا، تحلیلگر مسائل خاورمیانه نیز می گوید: عربستان و اسرائیل هر دو از توسعه ایران با دمشق و بیروت شاکی هستند. نتانیاهو بارها اعلام کرده است که رسیدن ایران به بمب هسته ای تهدید وجودی برای اسرائیل است اما این درحالیست که اسرائیل خود زرادخانه های هسته ای مخفی زیادی دارد.

این تحلیلگر معتقد است که تاخیر اوباما در بازگشایی روباط با تهران، زمان بیشتری را به مخالفان برای تحکیم مخالفت هایشان می دهد به خصوص آنکه، اکنون کنگره آمریکا در دستان جمهوری خواهان افتاده است که تمایل دارند تا علاقه بیشتر خود را به اسرائیل ابراز کنند.

حمایت منافقین از داعش

اخبار گوناگون انتشار یافته حاکی از همکاری گسترده اطلاعاتی و میدانی منافقین با داعش در عراق است که با سکوت این گروهک مواجه شده بود، ولی اکنون منافقین با ابراز خشم از هماهنگی تهران و بغداد برای مبارزه علیه این گروه تروریستی تکفیری، خواستار توقف فوری اقدامات ضد داعشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری العرب، گروهک تروریستی منافقین در بیانیه ای که دیروز (شنبه) انتشار یافت در حمایت آشکار از داعش و جنجال آفرینی علیه اقدامات ضدداعشی، نوشته است: اقدام علیه داعش نقض آشکار موافقتنامه های شورای امنیت است.

براساس این گزارش، در بیانیه منافقین که نسخه ای از آن در اختیار العرب قرار گرفته این گروهک بدون اشاره به مشارکت گسترده قبایل اهل سنت و قشرهای مختلف قومی و اعتقادی عراق در قالب شبه نظامیان با هماهنگی ارتش این کشور برای مبارزه با تروریست های تکفیری، ادعا کرده است که «همکاری تهران و بغداد در مبارزه با داعش، اهدافی ضد سنی دارد».

گروهک منافقین همچنین در بیانیه خود به موج کشتار مردم بویژه زنان و کودکان کرد و ایزدی توسط داعشی ها اشاره ای نکرده است.

بیوه های داعش در انتظار کمک عربستان

در پاسخ به فراخوان داعش، بیوه های اعضای این گروه تروریستی که تبعه‌ی عربستان سعودی بودند، از مقامات این کشور خواستند حقوق مدنی فرزندان آنان را به‌رسمیت بشناسد و زمینه بازگشت آنان به عربستان سعودی را فراهم کنند.

روزنامه "عرب نیوز" هم‌چنین اعلام کرد که داعش پیشتر در پایگاه اینترنتی خود از هوادارانش خواسته بود با بستگان شبه‌نظامیان کشته ‌شده‌ی تابع عربستان سعودی تماس برقرار کنند و آنان را از وضعیت بازماندگان این تروریست‌ها با خبر سازند.

خالد فخلی، کارشناس حقوقی "جمعیت حمایت از حقوق بشر عربستان سعودی" به روزنامه‌ی "عرب نیوز" گفته است که باید میان شبه‌نظامیان و بستگان آنان تفاوت گذاشت: «این که جوانان سعودی به مناطق بحرانی می‌روند و در عملیات تروریستی شرکت می‌کنند، یک مسئله است و در چارچوب این تشکیلات تروریستی با زنان خارجی‌ ازدواج کردن و صاحب فرزند شدن، مسئله‌ی دیگری است.»

بنا بر گزارش مقامات رسمی عربستان، در صورتی که ثابت شود پدران این کودکان تابع عربستان سعودی بوده‌اند، شرایط بازگرداندن آنان به این کشور فراهم خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی از فرانسه
Netherlands
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
۰
۰
این نتانیاهو آدم است كه نام این... را در رسانه ایرانی می آورید

نیازمندی ها